O
Tja... elallergi är en korrekt diagnos... Men det är psykologen som sätter den diagnosen....
 
  • Gilla
ikeo och 2 till
  • Laddar…
När jag var landsförvisad till Norrbotten under 7 långa år bodde jag i ett nybyggt hus (det här var på -70talet) med direktverkande el. Påverkade hud och hals -men inte i lika hög grad som för ditt barn. Stora hibiskusträd förbättrade inomhusluften väsentligt. En plantas kruka förbrukar 5-10 l vatten/veckan - och då behöver man inte sköta luftfuktare. Du kan ju börja med att skaffa mer stora inomhusväxter med rejäla bladverk.

Tillägg: uppmärksammade inte att det gällde skolan och inte hemma hos dig.
Det är viktigt att en luftfuktare sköts ordentligt och hålls ren. På min förra arbetsplats med flera datorer i varje rum satte man in luftfuktare och det blev inte lyckat. Mina hibiskusplantor gjorde succe även där :rolleyes:
 
Redigerat:
Claes Sörmland
Om klådan har uppstått de senaste veckorna sedan skolstart så lär det inte röra sig för torr luft. Sensommarens fuktiga luft, regnande, frånvaro av rumsuppvärmning och en massa barn i klassrum lär snarare skapa mycket hög luftfuktighet. Kanske är det fukt som irriterar huden för dottern? Inte helt ovanligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.