Klart du kan göra det, så hade jag med gjort. Du har ju inga andra val om du vill att vattnet ska rinna ner i golvbrunnen inuti duschen.
Om nu resterande ytan utanför dina 2x1M har fall mot brunnen så finns det ju inga risker med att vatten inte kan ta vägen någonstans.
 
  • Gilla
ipppe
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Vad gör du ifall det börjar läcka från kranen vid tvättstället? Eller toastolen? Då har du ingen brunn att svabba ner vattnet i. Kör utan klack och se till så fallet blir ordentligt.
Fast så kan man ju inte tänka. Det finns ju åtskilliga toaletter där man inte duschar eller badar och var tar det läckaget vägen då?
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
För att inte nämna alla kök som har kranar och diskmaskiner, har folk golvbrunnar där? 1/100000st kanske...
 
  • Gilla
ipppe
  • Laddar…
Det blir jättebra ! Jag hade löst det så också.
 
  • Gilla
ipppe
  • Laddar…
Kontrollfråga:
Det är inte ett badrum med tillgänglighetskrav? Isåfall måste det gå att komma in i duschen med rullstol. Dvs ingen klack.
 
S Stefan1972 skrev:
Fast så kan man ju inte tänka. Det finns ju åtskilliga toaletter där man inte duschar eller badar och var tar det läckaget vägen då?
Nej, fel av mig. Det är så urbota dumt att ha en tillgänglig brunn. Ingen annan har ju det! Varför tänkte jag inte på det?
 
  • Gilla
claekm
  • Laddar…
I ipppe skrev:
Alltså... Jag ska försöka vara så tydlig som möjligt nu...

Jag har bra fall i rummet till golvbrunnen som inte är utritad på bilden, men nuvarande duschrum är uppbyggt 20cm som jag skrev... Så när jag river uppbyggnaden så försvinner allt lokalt fall i duschrummet och nytt måste åtgärdas... Jag tänker inte börja bila kring golvbrunnen som är utritad eftersom jag har vattenburen golvvärme... Så för att få lokalt fall i duschrummet som är enligt reglerna så tänkte jag gjuta en klack och spackla fall inom den...

Men som sagt om du har en annan lösning så får du gärna komma med den istället för att kritisera allt som inte blev skrivet...
Blir lite konstigt när du ger mig kritik för jag svarade på det som stod i första inlägget när där inte fanns all info. Du frågade om där fanns några eventuella problem, och jag svarade. Mitt första inlägg var mest för att ge lite annat perspektiv på det hela. Men om det inte uppskattades så ber jag om ursäkt.

Men med den info som tillkommit nu i efterhand så hade jag gjort likadant.
 
S
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
För att inte nämna alla kök som har kranar och diskmaskiner, har folk golvbrunnar där? 1/100000st kanske...
De säger att det är i köken vattenskadorna sker numera. Inte i badrummen.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Precis.

http://www.vattenskadecentrum.se/rapporter

Bilden med huset gäller för 2016 års statistik enligt vattenskadecentrum:

Illustration av ett tvåvåningshus med statistik över var vattenskador vanligtvis inträffar i hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Statistiktabell över vattenskador i hemmiljö fördelat på kök, bad/dusch, tvättstuga, WC och andra utrymmen från 2010 till 2017.
 
Vi har omvänd ”klack”. Typ liten nedsänkning just i duschutrymmen. Inget som stör och funkar bra med duschdörrarna.
Hexagonala grå klinkerplattor med nedsänkning vid duschutrymmet och synlig golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golv med hexagonala kakelplattor och en nedsänkning vid glasduschdörr, kallad omvänd klack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Kanske ett duschkar kan passa istället för klack?
 
Jag får tacka för alla svar... Hur som haver så är jag en bit på vägen och det kommer bli en klack med lokalt fall innanför till en Purus Line väggnära... Jag ser det som bästa och snyggaste lösningen i min situation...

Mvy
 
Det blir nog bra, visa gärna resultatet sen :)
 
  • Gilla
ipppe
  • Laddar…
Golv med mönstrad matta och kanten på ett glasvägg utan takfäste, nära en katts svans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med mönstrad kakel i duschen och grått golv, saknas takfäste och speglar, katt inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt kaklat badrum med duschhörna och dekorativt mönstrat golv, en katt ligger mitt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat badrum med toalett, dusch, två handfat på träbänk, grå kakel och belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat badrum med mönstrade klinkergolv, handfat och del av glasvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om någon skulle finna det intressant så är det färdigt nu iaf, det enda som saknas är ett takfäste för glasväggen... Och speglarna övanför tvättställen...

Blev ungefär som jag tänkte mig :) tack för alla svar återigen
 
  • Gilla
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Jäklar vad snyggt kakel och klinker. Var har du köpt dem och vad heter de
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.