AndersMalmgren skrev:
Som alltid hyfsat bråttom, framförhållning har man ju inte tid med :D
Sjukt att skiten de säljer inte går att använda vettigt
Hur kan det vara bråttom?
Du har ju renoverat en lgh i 3 år....
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Därför extra viktigt att få fram saker när det det väl rör på sig, tyvärr är det ju inte bara lägenheten man har, utan det ska drivas företag, man ska bidra till open source-nätverket, man sak skriva blogg, man ska vara familjefar och man ska hinna äta god mat på krogen. Busy times helt enkelt
 
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Därför extra viktigt att få fram saker när det det väl rör på sig, tyvärr är det ju inte bara lägenheten man har, utan det ska drivas företag, man ska bidra till open source-nätverket, man sak skriva blogg, man ska vara familjefar och man ska hinna äta god mat på krogen. Busy times helt enkelt
Du glömde "posta på byggahus"...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Därför extra viktigt att få fram saker när det det väl rör på sig, tyvärr är det ju inte bara lägenheten man har, utan det ska drivas företag, man ska bidra till open source-nätverket, man sak skriva blogg, man ska vara familjefar och man ska hinna äta god mat på krogen. Busy times helt enkelt
Precis som för alla oss andra, som hänger här på forumet. Man skall göra det ena och man skall göra det andra och det tredje och..... och sedan är dagen slut.
 
Planhyvlat virke du köper på byggvaruhus har nästan alltid slagit sig och håller nog inte den kvalitén du söker.
Du får samma problem om du köper två bitar och skruvar/limmar ihop. Såvida du inte har en rikt/planhyvel till hands.
Angående Holm så är de inte så pigga på privatkunder som jag förstått det men jag kan ha fel.
Tyvärr har min julledighet börjat annars hade jag kanske kunnat hjälpa dig.
 
Vi har varit nöjda med den planhyvlade ek vi köpt på byggvaruhus, men furu kanske slår sig mer?

Tips var man som kan privatperson kan köpa det av vettig kvalitet?
 
Alltså... har ni aldrig knallat in hos en grossist och sagt att ni håller på att starta upp en grej och behöver sondera. Ni vill köpa loss lite varuprover och experimentera. Ni har ideer. Givetvis kan ni inte vara specifika. Inget skall komma ut :cool:

Eller vilken som helst av alla halvlögner man kan hitta på för att få handla av nomenklaturabutikerna. Tro mig. Ger man dem bara en öppning så vill de tjäna pengar genom att sälja till er också.

mvh Findus
 
tack för tipset med planhyvlat virke, blir riktigt bra, samt att man kan anpassa falsen efter dörrbaldet för att kompensera för viss skevhet i gamla dörrar. funkar riktigt bra faktiskt

edit: Dock tar det oss ca en vecka per karm vilket är lite segt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.