Någon som har erfarenhet av Karlsonshus?
På nätet hittar jag inte så många som byggt av dom?

Har fastnad för Stora lusthuset Torsjö, har mejlat Karlsonhus för att få info om pris.
Känns som att de är lite dyrare än de andra hustillverkarna? Dessutom ingår ingen grund!
Någon som har varit inne i "stora lusthuset torsjö" eller tom. byggt ett?
 
Det finns ett antal trådar om ett bygge här:

https://www.byggahus.se/forum/hustillverkare/172115-karlsonhus-erfarenheter.html

Lite beroende på ur vilken vinkel man tittar på tråden så kan man dra lite olika slutsatser. Men "bottom line" en person förskottsbetalade för ett helt hus, varvid ägaren till Karlssonhus satte bolaget i KK ganska omgående efter att ha fått in pengarna.

Med andra ord inte människor man vill göra affärer med!
 
Hej

Dom kan inte ha många kunder kvar efter sin sista konkurs som drog med flera stackare i ett ekonomiskt fördärv.

https://www.byggahus.se/bygga/karlsonhus-konkurs

Vidare har de ingen egen tillverkning utan köper allt från andra snickeri fabriker vilket troligen gör att det blir dyrare.

//Calle
 
Vet inte om jag uppfattat det där, har han alltså kånkat firman mer än en gång?
 
Hej

Om man säger så är det inte första husfirman som Kennet Karlsson har varit inblandad i genom åren!

//Calle
 
Nej, jag inser ju att en och samma firma kan bara göra KK en gång...

SÅ jag upprepar: Detta företag leds av personer man bör undvika att göra affärer med.
 
Det får man ta ställning till själv, men jag skulle inte våga göra en så stora affärer med dom som ett hus innebär.

//Calle
 
Kennet Karlsson har gått i KK 3 ggr med olika dotterbolag till KarlsonHus. Vi drabbades via Karlson Husindustriers KK. I den vevan gick även ett av hans andra dotterbolag i KK. För inte så länge sedan gick han i KK med ett bolag vars namn jag inte kommer ihåg namnet på. Det hette först Ekomer, men innan konkursen var ett faktum ändrades namnet.
 
  • Gilla
CalleSpeed
  • Laddar…
Jag gillar karlsonhus väggkonstruktion, men även XN-villan kör med exakt samma konstruktion (köpt konceptet från karlssonhus) och de kan rita upp och bygga vilket hus som helst åt dig och ligger rätt bra i pris för den kvalitétsnivån med och har inte gått i KK så många gånger som karlssonhus gissar jag på ;). Även sävsjö trähus håller hög kvalité och ritar åt dig och har aldrig gått i KK sen starten på 60-70talet nångång, själv valde jag dem, Kolla med ett antal hustillverkare och se vad du kan få för pris, själv gjorde jag en egen ritning och skickade till flera hustillverkare och flera hustillverkare som jag endast trodde gjorde kataloghus var ändå intresserade att leverera så kolla runt lite med andra hustillverkare om de kan göra något liknande hus som det du var intresserad av åt dig.
 
  • Gilla
CalleSpeed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.