Marike Marike skrev:
Kan det vara typ samma, Metabo och Einhell? [länk]
Har själv köpt en snarlik Einhell för ett antal år sedan, vilket reppel, låter som ett reaplan, startar med ett ryck och allt sitter löst.. så undvik allt vad Einhell heter är mitt råd.
(Även Sheppard lägger jag i den kategorin)

Metabon skulle jag satsa på, är en klart bättre såg, men i bra prisläge. Har iofs inte mjukstart, men klart mjukare än både Einhell o Sheppard.

Köpte 254:an efter Einhellen och vilken skillnad, mkt nöjd om än att den är lite otymplig. Klarar dock kraftigare virke som 100x100 stolpar.

Är det till mindre dimension och lister sågen skall användas räcker 216 modellen gott...

(Går själv i tankar på att investera i batteri versionen)
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har bara erfarenheter av en kap/gersåg men rekommenderar den varmt. Det är samma som ovanstående nämner. Metabo KGS 216. Finns just nu för 1799:- på Jula.
[länk]
KGS 305??de är grymt
 
Marike
" Amazon kan du köpa ks216m för 1200:- "
Jag hittar ingen sådan på Amazon, tyvärr. Man börjar bli misstänksam, varför finns de inte längre? Är de populära borde väl lagren fyllas på ?
Är det ingen som provat Biltemas ?
Jag sneglar lite åt det hållet just för att de tar 70 mm, de två storasyskonen tar 75 respektive 90. Den som tar sig igenom en 70-regel verkar intressant. Menar mellanmodellen.
Jag har gjort ett nytt fläkthjul till min gamle så nu går den igen, jag har alltså inte längre bråttom, kan vänta på rätt tillfälle.
 
Redigerat:
Marike
B Bylow skrev:
[länk]
AHHH, jag sökte på kapsåg. Tack, då ska jag kolla på den.
 
Marike
B Bylow skrev:
[länk]
Men den är ju typ samma som jag har, tänkte ju att man kunde förnya sig och köra spår.
 
Marike
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Är denna billig?
[länk]
Den är vacker. Det är nog billigt, men för dyrt för mig.
 
Marike Marike skrev:
Den är vacker. Det är nog billigt, men för dyrt för mig.
Jag har en gammal Bruksbo, problemet är att den inte klarar så breda brädor.
 
Marike Marike skrev:
Men den är ju typ samma som jag har, tänkte ju att man kunde förnya sig och köra spår.
Den som Bylow länkade till är en "KS", alltså utan gejder och dragfunktion. En såg utan dragfunktion hade du väl redan, så den du borde satsa på är KGS 216 M. Har för övrigt själv mycket goda erfarenheter av den sågen.

1890kr hos Bauhaus som Keiller redan tipsade om. Den fanns kanske inte i lager här tidigare, men nu verkar den gå att beställa iaf (finns 34st i lager). Tillkommer 199kr i frakt. Eller kan du avhämta i din närmaste butik?
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-metabo-kgs-216-m-klinga
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.