Info finns på Bosch hemsidor, dock inte den svenska. Kollade just på UK och tyska Bosch och det är samma specar som ovan. Tar inte mer än 60 mm på höjden, klingan är 216 mm.
 
Jeg trodde GCM 8 S var den perfekte sagen, men det virker kanskje som å skyte seg selv i baken, med tanke på at det ikke går å kappe 70mm tykke regler. Men kjære dere - hva er forskjellen på GCM 10S og GCM 10SD? Prisforskjellen er jo betydelig.
 
Samma trodde jag tills jag granskade specarna. Går ju inte att lägga sågen 45 grader åt sidan och såga en regel som är 45mm hög (max är 42mm)! Helt hjärndött!
 
Vel är det helt hjärndött att GCM 8S inte klarar mer änn 42mm vid 45gradar. Dom andra klarar jo inte så mycket mera dom hällre?
 
Snailman
en undran bara, vad brukar man ha reglar som kapats i 45 grader till?
 
Mikael_L
Tavelram kanske :surprised: ;D
 
Som jag ser det, så hamnar den blåa 8:an lite fel, eftersom dess kap-kapacitet är sämre än gröna 8:an.
Men jag misstänker att detta är medvetet från Bosch, eftersom 8:an annars skulle kanibalisera försäljningen av 10:an.

Blåa åttan hittar säkert sina köpare (lättare att bära/mindre), men jag resonerar så här; relativt liten prisskillnad, och jag köper kanske aldrig mer en kap/ger, så då vill jag klara 70mm kapning.
 
GCM 8 S vs. PCM 8S
60mm vs. 70mm kapning. Betyder det bara inte att båda kan kapa 2" och ingen av dom kan kapa 3"???
Ingen av dom kan väl kapa 2" vid 45grader

GCM 8 S vs. GCM 10 S
GCM 8 S kapar 2" madan GCM 10 S kapar 3"
Vid 45gradar kapar GCM 8 S 1" medan GCM 10S kapar 2"

Är det inte tumm som är stanard och det man måste gå efter??
 
phl skrev:
Samma trodde jag tills jag granskade specarna. Går ju inte att lägga sågen 45 grader åt sidan och såga en regel som är 45mm hög (max är 42mm)! Helt hjärndött!
Tyckte jag också men slog till ändå. har en GCM 8S nu och kan meddela att trots specen så är det inte problem att kapa en 45*70 regel med sågen ned tiltad till 45 grader. Varför det står så i specen vet jag inte :S men glad blev jag i alla fall :D.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.