X xLnT skrev:
Nä, kanten blir inte rak, den blir skrovlig när man knäcker.
Vad tror du man har surformen till ;)
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Har det någon betydelse om kanten är slät och välpolerad eller skrovlig?
 
Nej, oftast inte. Men jag tycker det är lättare och blir bättre att kapa med sänksågen och jag gillar när det är helt raka anslutningar. Men det är bara mitt personliga tycke och smak.
 
K
X xLnT skrev:
Nä, kanten blir inte rak, den blir skrovlig när man knäcker.
Och på vilket sätt spelar det roll? Finns det någonstans du exponerar gipsets yta utan att spackla..?!
 
useless useless skrev:
Har det någon betydelse om kanten är slät och välpolerad eller skrovlig?
K kniv skrev:
Och på vilket sätt spelar det roll? Finns det någonstans du exponerar gipsets yta utan att spackla..?!
Det är mer en känsla av välbefinnande. Jag tycker det känns bättre bara.
Jag gillar fina snitt.
 
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
A
Man kan göra olika. Personligen gillar jag lugn och behaglig ljudnivå. Och så ogillar jag damm, mest av allt i lungorna.
 
Välbefinnande tycker jag är när man kan stå i ett tyst rum och rista/knäcka istället för att dra fram en vrålande och dammande såg.
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Jag har mindre damm som drar omkring med dammsugaren än det som sedan hamnar på golvet när man raspar och yr runt. Handskruvar ni också in skruvarna för att slippa höra skruvdragaren? Men alla är vi olika. Skönt va ;)
 
A
A atomlab skrev:
Jag har mindre damm som drar omkring med dammsugaren än det som sedan hamnar på golvet när man raspar och yr runt. Handskruvar ni också in skruvarna för att slippa höra skruvdragaren? Men alla är vi olika. Skönt va ;)
Nä vet du vad, MIN pappa är starkast!

Mvh yoloboi, 5 år gammal
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Min pappa är polis!
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Jag har mindre damm som drar omkring med dammsugaren än det som sedan hamnar på golvet när man raspar och yr runt. Handskruvar ni också in skruvarna för att slippa höra skruvdragaren? Men alla är vi olika. Skönt va ;)
Kapa gips görs utomhus, det vet alla!
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.