Rickard.
Snörslå och oscillerande multimaskin blir rätt bra och är jättelätt så vem som helst lyckas på första försöket, inte det mest tidseffektiva kanske men vem bryr sig.


Skärmdump av en diskussionstråd på byggforum där användaren diskuterar snörslå och multimaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte en nibbler för 300:- på Byggmax. Inget precissionsverktyg, men minst lika bra som sticksåg och ingen risk att man förstör någon ytbehandling.
 
M Mr Mink skrev:
Låter på ditt namn som att du är proffs på detta. Så du rekommenderar att jag hyr en proffsnibbler och använder sax och handklipper för finjustering?
Vad anser du om metallcirkelsåg, är det överkurs med sån till takplåt?
Ja är du riktigt petig med utseendet, så skulle jag nog köra metallcirkelsåg med ett bra anhåll.. Kan man köra metallklinga i sänksåg? Köra nibbbler rakt kräver ganska mycket träning skulle jag vilja påstå..
 
Har du provat att bara köra långsamt med vanliga cirkelsågen? Takplåt är så tunt att det ofta fungerar även om klingan så klart inte lever hur långe som helst
 
T toolman77 skrev:
Har du provat att bara köra långsamt med vanliga cirkelsågen? Takplåt är så tunt att det ofta fungerar även om klingan så klart inte lever hur långe som helst
Provade det i helgen men det gick inte så bra men hade ganska grov klinga också, hittade inte igen mina andra klingor...
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ja är du riktigt petig med utseendet, så skulle jag nog köra metallcirkelsåg med ett bra anhåll.. Kan man köra metallklinga i sänksåg? Köra nibbbler rakt kräver ganska mycket träning skulle jag vilja påstå..

Kommer eventuellt kunna låna en metallcirkelsåg av en bekant annars så kommer jag hyra en. Låter som att det är rätt väg för mig att gå
 
MultiMan
Med en bra nibbler lyckades jag som amatör nibbla TP20 precis som jag ville. Nibblat totalt max 2-3 timmar.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.