Tyvärr är min server där hemsidan om bygget ligger på nere. Kommer kanske upp i helgen.
Det är en Super Seven byggd helt från grunden, hade inte råd at köpa byggsats. Den är inte klar tyvärr. Köpte hus och hänger här istället för på bilforum... Men till sommaren kommer den nog ut lite i alla fall. Har iofs kört den, men bara på inhägnat område :rolleyes:
Chassit är som sagt hemmasvetsat, motorn är från en Saab. 2 liter med Aero-turbo, ca 250 hk. Den kommer att väga kring 650 kg så nog kommer det att rör sig.

Chassit
798201112459Peb9c.jpg

Bilen (finns stolar, stänkskärmar och störtbåge också)
b38201112640P4fd8.jpg
 
Ooo vad häftigt, när jag såg lilla bilden, framdelen liknar en Cobra, och så var det i ett jänkegarage, men besvikelsen blev stor, när du vidareutvecklar något engelsk, och dessutom utan V8........men då får du inte stå på vår parkering i Lödde..............
 
xl15 skrev:
Tyvärr är min server där hemsidan om bygget ligger på nere. Kommer kanske upp i helgen.
Det är en Super Seven byggd helt från grunden, hade inte råd at köpa byggsats. Den är inte klar tyvärr. Köpte hus och hänger här istället för på bilforum... Men till sommaren kommer den nog ut lite i alla fall. Har iofs kört den, men bara på inhägnat område :rolleyes:
Chassit är som sagt hemmasvetsat, motorn är från en Saab. 2 liter med Aero-turbo, ca 250 hk. Den kommer att väga kring 650 kg så nog kommer det att rör sig.

Chassit
[bild]

Bilen (finns stolar, stänkskärmar och störtbåge också)
[bild]
Coolt bygge ,har samma problem som du

Kom ett husbygge imellan ,hmm
 
xl15 skrev:
När jag byggde chassit till min bil använde jag en billig såg från Jula och satte i en kapskiva för vinkelslipar. Det fungerade, men rören blev varma. 25x25x2 fyrkantsrör. Nu behöver man ju inte skava lika länge på en hängränna, men det finns bättre klingor.

[bild]

[bild]
Stuprör,Hängrännor, takplåt mm rostar om man kapar md vinkelslip eller kap med liknande skiva.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.