Linolja är väl giftigt?! Jag skulle nog satsa på paraffinolja, det kan man ju olja in skärbrädor och andra ytor som kommer i kontakt med mat utan att i alla fall vi människor kommer till skada.
 
cheetah1 skrev:
Vitlim kan man väl i det närmaste ha i tallriken med sina flingor till frukosten, om jag inte jag minns fel..?
Låter mest som en bra anledning att stanna i sängen?
 
Vad gäller limmet, så kan du nog vara ganska lugn med vitlim.
Hade däremot varit betydligt försiktigare med olja, lack, mm...
Klura på något naturligt färgningsmedel, kanske?


Vet inte om du börjat med byggplyfan ännu - tänkte ändå visa dig lite inspirationsbilder...
Detta är större, spikat och limmat - då det är gjort till att passa för katter.
Byggt efter Tysk/Österrikisk förlaga - Googla på "meerscwein och haus" så kan du hitta riktigt coola hus...

Byggt i den tunnare råsponten (15 mm tror jag), noga utvalda hos bygghandlaren för att få så släta som möjligt...
Kostnad, ca 100:- totalt.

Fördel råspont är att du kan byta ut om den/dom lille gynnaren/na får för sig att gnaga loss på takfot eller liknande.



40788_1264845881885_1851919358_476264_2476807_n.jpg

44684_1264988405448_1851919358_476531_4293089_n.jpg


mvh Daniel
 
Staffans2000
Tänk ånyo på att hardjuren behöver inte bara något att gnaga på. De behöver även gott om plats att skutta, springa och spana (ståendes på tå). Mao. buren kan ej bli för stor,bara för liten.
Nätet skall vara finmaskigt och grovt för att förhindra att de skadar sig på detsamma samt att undvika ovälkommna besökare, illrar etc.

Ang. linoljan: i ett "muntert tillstånd" tog jag mig en rejäl linoljerackabajsare för att bevisa att nämnda fröolja inte är högtoxisk. Mitt tillstånd dagen efter var inte annat än förväntat, oberoende av naturprodukten.

staffan
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.