Så tänkte jag. Jag har ihopsatt mellan rummen, funkar än så länge. Totalt 15x9m på maxmåtten. Och längsta raka sträcka är ca10,7m tänkte att jag fräser upp ett spår om det blir problem.
 
  • Gilla
tobbew
  • Laddar…
Så länge du inte låser golvet med för tunga skåp/möbler så skulle det funka utan skarv på den ytan. Däremot så kanske inte golvtillverkaren godkänner garanti på det. Om det nu skulle hända något.
 
Då har vi haft tur. Vi har runt 60 kvm med samma golv och allt sitter ihop från vardagsrummet vidare ut i hallen och bort mot köket. Bredden från altandörren i vardagsrummet till dörren på framsidan är ca 8m. Hallen från vardagsrummet och bort mot köket är ca 11m. Klickgolvet har legat stadigt i över 7år. Ytskikt på golvet är trä men resten är tämligen dött material. Har både till och frånlufts ventilation och det är rätt torr luft året om.
 
  • Gilla
tobbew
  • Laddar…
Samma här, förvisso bara 9 meter som längst, men genomgående parkett i hela bostaden utan skarvar eller tröskel, t.o.m in i klädkammaren. Varken glipar eller knarrar nån stans.
 
  • Gilla
tobbew
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.