F fribygg skrev:
Frågeställningen är om man KAN använda en arbetsbod som sommarhus, , du Anna skriver om att man inte får utan bygglov vilket är helt korrekt men inte alls svar på TS fråga.
Men nu får du ge dig. Tror du på fullt allvar att TS frågar om det vore fysiskt möjligt att ställa en arbetsbod på marken? I så fall är du dummare än någon annan nu levande varelse. Nu tror jag inte du är dummare än någon annan nu levande varelse utan snarare att du bara vill vara obstinat och provocera.
Om du läser TS första inlägg framgår det tämligen tydligt att TS vill veta om han FÅR ställa boden där, inte om han är KAPABEL att göra det.
Ditt jiddrande börjar likna trollning...
A anderscor skrev:
Jag har en ärvd tomt vid havet, som jag i framtiden skulle vilja bygga ett litet sommarhus på. Inte möjlighet till det nu.
Jag har nu fått tillgång till en arbetsbod under ett par år, skulle man kunna ställa arbetsboden på tomten och använda som en enkel sommarstuga?
Tyvärr är tomten utan bygglov så det behövs väl?
Om det går, är tillåtet, vad ska man tänka på?
 
  • Gilla
  • Haha
-MH- och 3 till
  • Laddar…
A anderscor skrev:
Jag har en ärvd tomt vid havet, som jag i framtiden skulle vilja bygga ett litet sommarhus på. Inte möjlighet till det nu.
Jag har nu fått tillgång till en arbetsbod under ett par år, skulle man kunna ställa arbetsboden på tomten och använda som en enkel sommarstuga?
Tyvärr är tomten utan bygglov så det behövs väl?
Om det går, är tillåtet, vad ska man tänka på?
Hur går det @anderscor
Har du fått in bygglovsansökan ännu?
 
F fribygg skrev:
Frågeställningen är om man KAN använda en arbetsbod som sommarhus, , du Anna skriver om att man inte får utan bygglov vilket är helt korrekt men inte alls svar på TS fråga.
Du får backa och läsa #1 igen.
F fribygg skrev:
Var menar du att jag påstått det? Citat eller inläggets nummer tack.
Eftersom du säger emot mig och påstår att jag har fel så är det ju det du påstår. I varenda inlägg där du påstår att jag har fel.

Men som sagt, backa till trådstarten, läs inlägget igen och be sedan om ursäkt för att du hade fel.

Tack på förhand.
 
A anderscor skrev:
Jag har en ärvd tomt vid havet, som jag i framtiden skulle vilja bygga ett litet sommarhus på. Inte möjlighet till det nu.
Jag har nu fått tillgång till en arbetsbod under ett par år, skulle man kunna ställa arbetsboden på tomten och använda som en enkel sommarstuga?
Tyvärr är tomten utan bygglov så det behövs väl?
Om det går, är tillåtet, vad ska man tänka på?
Anna_H Anna_H skrev:
Du får backa och läsa #1 igen.
Frågan i rubriken är glasklar. Har du Anna missat ordet "kan" i rubriken?
Anna_H Anna_H skrev:
F fribygg skrev:
Javisst kan du använda en arbetsbod som sommarhus, du behöver söka bygglov för att få lov att ställa upp den ett par år.
Men eftersom du envisas med att hävda att man automatiskt får ställa upp en byggbod och göra parkering på en obebyggd fastighet om man kallar den tomt så fortsätter jag lika envist att påpeka att det inte är så lagen fungerar.
Nej, det har jag inte alls hävdat att man automatiskt får. Jag skriver ju att TS kan använda boden som sommarhus och att TS behöver söka bygglov.
Anna_H Anna_H skrev:
Men då har han ju bygglov.
Vad menar du Anna?
 
Redigerat:
F fribygg skrev:
Frågan i rubriken är glasklar. Har du Anna missat ordet "kan" i rubriken?
Har du missat både TS första inlägg OCH mitt inlägg #136 som finns preciiiiiis ovanför ditt eget inlägg #137? Scrolla upp du, det är bara 4 ynka inlägg upp.
Det borde vara körkort på att få använda tangentbord.... 🙄
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Ditt jiddrande börjar likna trollning...
Om du @ToRy läst forumreglerna 5.4.3 borde du inte ens antyda att jag trollar, sånt här inte hemma i tråden och hjälper knappast trådstartaren.

Givetvis kan TS använda en arbetsbod som sommarhus, jag och flera andra har påtalat behovet av bygglov för att få ställa upp boden på tomten.
 
Vet du, jag kan inte lista ut om du tror på dig själv eller om du bara gillar att provocera. Om du ska citera mitt inlägg, varför citerar du då inte hela? Varför citerar du inte den delen som visar varför jag tycker du börjar likna ett troll? Här kommer hela inlägget igen.

Men nu får du ge dig. Tror du på fullt allvar att TS frågar om det vore fysiskt möjligt att ställa en arbetsbod på marken? I så fall är du dummare än någon annan nu levande varelse. Nu tror jag inte du är dummare än någon annan nu levande varelse utan snarare att du bara vill vara obstinat och provocera.
Om du läser TS första inlägg framgår det tämligen tydligt att TS vill veta om han FÅR ställa boden där, inte om han är KAPABEL att göra det.
Ditt jiddrande börjar likna trollning...


Och varför hänger du upp dig på att TS (och Anna) råkar använda ordet KAN när det är för alla uppenbart att de menar FÅR? Inte bara en gång dillar du om att de använder KAN, utan tre. Två av dem EFTER att det påpekats för dig hur uppenbart det är att det är FÅR som menas. Men det är klart, du kan ju inte backa nu, nej då är det bättre att moralpredika om något helt irrelevant. Som om du brydde dig om forumet och dess medlemmar. Jo tjena...
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Frågan i rubriken är glasklar. Har du Anna missat ordet "kan" i rubriken?

Vad menar du Anna?
Citerar första inlägget eftersom du tydligen inte orkar hoppa tillbaka, fetmarkerar det du missat:
"Jag har nu fått tillgång till en arbetsbod under ett par år, skulle man kunna ställa arbetsboden på tomten och använda som en enkel sommarstuga?
Tyvärr är tomten utan bygglov så det behövs väl?
Om det går, är tillåtet, vad ska man tänka på?"


Vad jag menar? Läs vad du skrev, som jag svarade på:
"Var ska brunnsborraren och avloppsentreprenören parkera om inte TS får börja med att bygga en parkering?"
De grejerna gör man ju inte förrän man har bygglov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.