Fairlane Fairlane skrev:
Om du känner att din formulering var mindre lyckad så kan du kontakta moderator och se om de kan hjälpa dig att korrigera.
Man kan väl redigera sina egna inlägg?
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
E EB2 skrev:
Man kan väl redigera sina egna inlägg?
Bara under en timme efter publicering
 
K
J Jontha skrev:
Vet du vem som är moderator här?
Spela roll egentligen, det där inlägget kommer snart att försvinna i allt brus som uppstår här inne med alla andra nya trådar.
Om några dagar så är det annat som upptar folks tankar. Chilla lite:cool:
 
Fairlane
J Jontha skrev:
Vet du vem som är moderator här?
Forumavsnitt om juridik, Marlen Eskilsson är moderator, över 9 000 trådar och 234 000 svar.
 
J Jontha skrev:
Undrar om det uppstått en förvirring här! Tror ni som läser att jag menar att ungarna ska bort? Det jag säger är att- JA, barn är viktiga, men även äganderätten är viktig! Båda dessa anledningar till varför grannen bör skärpa sig och fixa rasskydd, dvs både för barnen och äganderätten. Jag tar alltså inte parti för grannen!
Det är väl här problemet ligger, du tycker Grannen beter sig som skit för att han inte fixar snörasskydd. Trots att Grannen inte har någon skyldighet att skaffa ett snörasskydd för att blidka grannen. Att då tycka att Granen är den stora skiten, och dessutom uttrycka det i riktigt starka ordalag, ger nog den reaktion du nu önskar du sluppit. Så grannen behöver inte alls skärpa sig och bekosta montering.
Det kan ju dock TS göra, om Granne tillåter honom montera dem. Om han skulle neka TS att ombesörja snörasskydd, så hade jag hållit med om att han är en skit, annars nej, varför skall han dras med kostnader för att TS önskar det. Nu verkar inte TS grotta ner sig för mycket utan verkar ju ha "gillat" förslagen med enkel snöraka. Har kanske själv kommit till insikt vart gränsen för rättigheter/skyldigheter ligger i frågan..
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
E
J Jforce skrev:
Hej,
Flyttade in i ett parhus förra hösten och samma höst/vinter bytte grannen framför oss tak. Jag och maken reagerade redan den vintern på att snön från grannens tak rasade ner på vår tomt och vår arbetsbord. Vi påtalade detta och föreslog lite försiktigt att det skulle sätta rasskydd eller liknande. Men grannen bara skakade av sig det med kommentaren att det aldrig behövts tidigare.

Nu väntar vi vårt första barn och idag rasade snö från deras tak igen. Det har ju varit snökaos så är mer än normalt men jag inser att vår kommande knodd kommer inte kunna leka i snön på vår tomt om inte grannen gör något. Har vi rätt att kräva att det sätter upp något? Hur tar vi upp det med grannen?

Bilder för att visa raset som blev och som man ser har vi ganska liten tomt
Gnälla över lite snö.. Begriper inte att du bosätter dig nära andra. Är nästa problem löven som trillar?
 
  • Arg
mitthusbergby
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Får man fråga varför irritation har uppstått när jag håller med trådskaparen i det faktum att hans granne beter sig som en ouppfostrad skit?
Jag blir irriterad på de som anser att mord är en rimlig vedergällning för en snöflinga. Jag blir även irriterad på de som anser att en granne ska agera på ett visst sätt utan att ha (lag-) stöd för den åsikten.
 
  • Gilla
Tomtom79 och 4 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Jag blir uppriktigt sagt helt mållös av det mottagande mitt inlägg fick. Jag stöttar trådstartaren och slår ner på hans granne som uppenbarligen är riktigt oförskämd. Självklart är inte det om ambulansen bokstavligt talat! Jag tycker det är otroligt trist att läsa det ni kallat mig.
Det är ju inte så snällt att kalla dig saker såklart, har inte läst allt vad folk faktiskt har kallat dig men jag såg ju att du skrev att du helt enkelt hade dödat motparten om det var du. När du skriver så, kan du förklara för oss andra vad för slags respons du väntade dig? Tror du att några av dom som skrev elaka saker till dig kanske gjorde det för att de själva var lite mållösa när de såg vad du skrev? Det känns lite som att det är du själv som postat den största synden här och nu tycker du inte att det ganska hemska som du skrivit skulle tas på allvar, men det alla andra svarat det är förstås mer allvarligt, eller?
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.