160mm.
Det är en solinoid som öppnar spjället.

tror det kostade typ 1000kr
 
A abel48 skrev:
Borde väll fungera.
Skulle nog satsa på en komplett med spjäll och motor 230V och fjäder, då är det bara att koppla in på pumputgången. enklast men kanske inte billigast, men allt på plats och skruva upp mot ventilen
 
Ja de var ju extra pris nu åxå 2500 komplett från svensk butik. Såg inga kompletta paket på ebay
 
Ja de var ju kanon! Men konstigt är ju inte samma priser o utbud på ebay.com som ebay.de
Trodde de va lika...
 
Verkar vara LF och TF modellerna som har retur fjäder inte på LM och CM modellerna som är billigare....
 
En trafo är inte så omständigt att koppla in om det är lättare att komma över en 24v Belimo.
 
Nu har jag beställt en Belimo BLF230-T.
Ska köpa ett spjäll och en stos till väggen å.
 
  • Gilla
Nils-Orvar
  • Laddar…
Kom på att tänka på att borde de inte gå att koppla spjällmotorn från strömmen på fläkten på pannan? Tar jag från laddpumpen så öppnar ju inte spjället för än pannan nått ca 70g och startar laddomaten....
 
Jag har så med separat termostat i pannan och den startar pump och spjäll vid panntemp 60 C vid start, när pannan är 75 C börjar det att ladda tankarna och då ställer jag om till 70 C jag har ingen laddomat utan har en shunt som justerar laddningen.
Men du bör ha en inkoppling som ser till att du inte får kok på glöd/eftervärme i pannan, kan hända om fläkt och pump stoppar,
Har du möjlighet och kunskap så koppla pumpen för sig, då finns alltid en panncirk som är viktig
 
Vill nog ha det så enkelt som möjligt....kanske bättre o koppla via laddpumpen ändå. För fläkten har 2 olika hastigheter. Är en vedex 3300 panna och den går fläkten på högvarv vid uppstart sen sänks hastigheten
 
Väntar fortfarande på spjället som jag beställde från ventbutiken.se någon som handlat där? Dom svarar ej på mail och är omöjliga att få tag i och lovar snabb leverans... nej de är läge att höja en varning för det företaget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.