Hammar trixet funkade klockrent för mig :) Fick igång tre kalla element så nu funkar alla :)
Fick knacka bestämt ganska länge. Först kröp stiftet ut men gick lätt att trycka in igen och då var det bara vätska bakom gummibussningen som tryckte ut enbart stiftet. Sen när jag knackade några gånger till släppte själva ventilen som fastnat och stiftet blev fjäderbelastat, då går det inte längre att trycka in enbart med hjälp av fingret.
På mina ventiler sticker stiftet ut ca 5mm utan termostat. Vill någon ha bild för att kolla så säg bara till :)
Tack för tipset!
 
Aji skrev:
Jag blir inte riktigt klok på våra element. Lika plötsligt som de började bli varma har de återigen blivit kalla. Och varma igen.
Det är inte så att termostaterna jobbar som de skall? Hur varmt är det i rummet? Om rumstemperaturen kommer upp till inställt värde så stänger ventilen och radiatorn blir svalare. Det viktiga är inte hur varmt elementet är, utan hur varmt det är i rummet
 
dom där termostaterna + ventilerna är ju riktigt gamla! Mycket tveksamt att ens termostaten fungerar längre. Jag tycker du ska byta ut både ventil och termostat så slipper du massa krångel med bankade mm.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.