L L A Axelsson skrev:
Nu vet jag om det går att ändra men pumpen sitter i värmepumpsskåpet.
Jo jag har fyllt på med vatten och då går den upp. Men hört det ska vara under 1,5 så har den på 1,2 typ så antar de är bra
 
Och när alla andra element fungerar rejält bra då tror jag att det är på rätt
 
Du skulle kunna lossa röret till elementet lite grann och se om det kommer vatten ur röret men var då försiktig så du inte tappar ur hela systemet.
 
L L A Axelsson skrev:
Du skulle kunna lossa röret till elementet lite grann och se om det kommer vatten ur röret men var då försiktig så du inte tappar ur hela systemet.
Jag testade innan , båda rören som går in i väggen o elementen. Lossade lite på båda så kom de lite vatten från båda. Första gången gjorde det men andra gången kom de knappt något vatten så kan vara något fel där
 
Försök räkna ut var elementrören är inkopplade på slingan, fundera också på om elementet överhuvudtaget är inkopplat?
 
L L A Axelsson skrev:
Försök räkna ut var elementrören är inkopplade på slingan, fundera också på om elementet överhuvudtaget är inkopplat?
Problemet är elementet är inkopplat med dem två rören som går in i väggen sen ser jag inget mer alls
 
Vi hade samma problem med en radiator (men den var l'tt ljummen högst upp och kall i övrigt) och gick väl igenom alla moment som förordas här i tråden utan något resultat. Bytte till sist radiatorkoppel och då fungerade den bra.
 
Ursviken Ursviken skrev:
Vi hade samma problem med en radiator (men den var l'tt ljummen högst upp och kall i övrigt) och gick väl igenom alla moment som förordas här i tråden utan något resultat. Bytte till sist radiatorkoppel och då fungerade den bra.
Funderar nog på göra det också , men frågan är kan man stänga av vattnet någonstans när man kopplar in nytt så de inte sprutar ut vatten från rören man kopplar till
 
Ursviken Ursviken skrev:
Vi hade samma problem med en radiator (men den var l'tt ljummen högst upp och kall i övrigt) och gick väl igenom alla moment som förordas här i tråden utan något resultat. Bytte till sist radiatorkoppel och då fungerade den bra.
TS verkar inte ha något vatten i sitt element.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
TS verkar inte ha något vatten i sitt element.
Den aspekten missade jag.
 
M Mrmrpoal skrev:
Funderar nog på göra det också , men frågan är kan man stänga av vattnet någonstans när man kopplar in nytt så de inte sprutar ut vatten från rören man kopplar till
Jag sönkte trycket i systemet och stängde av cirkulationspumpen.
 
Ursviken Ursviken skrev:
Jag sönkte trycket i systemet och stängde av cirkulationspumpen.
Tack , får försöka fixa nytt och byta ut den gamla o förhoppningsvis ska bör de funka
 
Ursviken Ursviken skrev:
Den aspekten missade jag.
Det är ju det också , lite konstigt av nån anledning. Nyss försökte jag lufta den men kom inte något vatten alls
 
Nästa steg är nog att på riktigt förvissa dig om du har något vatten i rören som kommer från väggen.
 
L L A Axelsson skrev:
Nästa steg är nog att på riktigt förvissa dig om du har något vatten i rören som kommer från väggen.
Ifall jag kopplar bort båda rören borde de väl komma vatten från rören i väggen eller har jag fel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.