12 041 läst · 24 svar
12k läst
24 svar
Kalkyl köp av byggmaterial utomlands
Kan du ge något exempel på Schneider, det låter LITE för bra. Mer som att du hoppas göra dessa "klipp".rickard_89 skrev:
Vad kostar en lastbil till Sverige enligt dig?
Tror att din summa och min summa är bra annorlunda....
Förstår inte hur du räknat.
Tror att din summa och min summa är bra annorlunda....
Förstår inte hur du räknat.
roland53 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 865 inlägg
Jag har just tagit upp en full trailer i jobbet från Norra Tyskland och den kostar ca 30k.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 865 inlägg
Glöm inte att fönstren från Tyskland/Polen inte brukar vara snurrfönster utan Dreh-kipp (om man nu vill ha snurr). Samma med altandörrar som inte alltid har samma standard på spanjolett som vi och då passar inte våra lås rakt av.
Har också handlat en hel.del, mest tapeter och kakel klinker och plastmattor från Forbo
Tapet hittade vi en snygg till fondvägg för 40-50:-/rullen den såg vi ett år senare i sverige på ett lågpris byggvaruhus för 695:-/rullen, kakel och klinker för 30-40:-/kvm och köpte en helrulle plastmatta för 50:-/kvm.
Nu är det här närmare 10 år sen så det har säkert hänt en hel del...
Det var riktigt billigt i polen på 80-90 talet med svartväxling, problemet var ju att det inte fanns nåt just att köpa
Tapet hittade vi en snygg till fondvägg för 40-50:-/rullen den såg vi ett år senare i sverige på ett lågpris byggvaruhus för 695:-/rullen, kakel och klinker för 30-40:-/kvm och köpte en helrulle plastmatta för 50:-/kvm.
Det var riktigt billigt i polen på 80-90 talet med svartväxling, problemet var ju att det inte fanns nåt just att köpa
Intressant Idag är priserna på det mesta riktigt bra! Svenskt granvirke om jag minns rätt var 30 % lägre pris än byggmax oförhandlat pris
nino skrev:Har också handlat en hel.del, mest tapeter och kakel klinker och plastmattor från Forbo
Beställde glaspartier från litauen, det böev billigt. Du behöver hutta fabriker/leverantörer som förmedlar kontakter.
isolering : tänk på cc måtten!
isolering : tänk på cc måtten!
Liknande trådar
-
Spara 25% på inköp av byggmaterial från Polen - affärside
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Köpa byggmaterial nu eller vänta?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur hade ni gjort? Köpa hus, renovera, kalkylering
Kalkyl på husbygge inför ev. tomtköp