Min sambo sa samma sak i telefonen nyss... ;D
Ni har såklart helt rätt!
I och med att duschen är så smal... Annars tycker jag att det kan vara snyggt med en "rektangel" bakom... I ett annat liv/annat hus så kanske jag gör så ;)!

SJÄLVKLART lägger jag in bilder så snart badrummet är färdigt! *längtar*
Hur lång tid tog erat stora badrum? *nyfiken*

Tack för tipsen & stödet i denna svåra fråga :D!
Tosca skrev:
Jag tror INTE på rektangel-varianten. Bården blir nog snyggast av att hållas rak och enkel. Och du har nog rätt att det kan bli för mycket med fler rader med tanke på att utrymmet är så pass smalt. Glöm inte bort att fota och visa hur det blev :D!
 
dalle skrev:
Vi har en inskuren (fylld) kvadrat vriden 45 grader (en "ruter") i vår dusch, riktigt snyggt tycker jag. Vi har dock ingen bård. Risken är väl bara att din plattsättare får ett utbrott  ;)
Låter snyggt!
Men vi hoppar nog "rektageln" och håller oss till planen...
Och du... Plattsättaren har redan fått utbrott ;D!
 
TOSCA, på vilken höjd sitter eran blandare?
Ser "rätt" ut...
Vi måste bestämma höjden för att veta hur långt upp mosaikbården skall gå när den sätts i morgon.
Vi har tittat på en lite "gammaldags" takdusch från Mora Armatur "Marena Family". Men vet ännu inte vilken blandare vi skall ha till- svårt!!
Hur kom ni fram till erat val av takdusch/blandare?
Man vill ju att allt skall passa i hop (badkarsblandare, handfatsblandare & dusch)...
 
Tosca, snacka om väl genomförd & dessutom noggrant utförd undersökning ;)!
Hmm, jag vill oxå kunna duscha utan att bli blöt i håret... Utan att vara akrobat :D!
Skall kolla Grohes sortiment nu oxå - vad heter eran & vad ligger den på för pris (cirka)?
 
Ok, tack ändå :)!
Vi skall på blandar-jakt i morgon :)!
 
Tosca, jag har EN fråga till ytterligare till Dig... Hopppas att det är ok?
Vi har ändrat oss under dagen beträffande glasblocks-väggen... Känns som att ALLA har sådana & dessutom så tar väggen plats somvi eg inte har - för badkarets hörnkant slutar bara 2 cm från glasblocken... Väldigt tajt mao!

Tror du att det kommer kännas omodernt med glasblock om 5 år?

Hur stor är eran dusch? Alltså bredd & djup... Vad är det för märke?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.