Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
I de flesta fall när det gäller hantverkartrådar här inne så skulle liknelsen vara mer ” vad gör ni om kassörskan på Ica slår in sin egen kasse och spelar dum när du frågar varför du ska betala den också, utöver din egen.”… tror det ligger dig lite väl nära detta ämne… är du månne snickare?? ;)[/QUOTE

Om det står 4 st artiklar på kvittot jag får av kassörskan och jag har köpt 3 säger jag naturligtvis det till kassörskan. Tycker du att jag ska anmäla det till polisen?
 
Z
R Rullle skrev:
Alla


Haha, Du bekräftar precis det jag anför. Dvs att ni tror att hantverkarna lurar er.
Du verkar inte läst tillräckligt med trådar här där det återkommande har bevisats att hantverkare försöker lura folk.
Sen är det ju ingen som tvingar dig att läsa trådarna heller.
 
  • Gilla
Kicki_B och 3 till
  • Laddar…
Hade en kollega som fick 2 eller 3 kaffebryggare på sin faktura från byggföretag, ospecat artikelnr som han fick kolla upp hos leverantören. De åkte ut med huvudet före…
 
  • Gilla
Byggtips och 2 till
  • Laddar…
C Carolinehejhej skrev:
Är det standard att vi som husbeställare får betala för snickarnas kaffe och fikabröd?
Självklart. Du skall även betala Ahlsells list pris som hantverkaren har -400% på.
 
  • Älska
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Nu har det inget med fakturor att göra. Men jag frågar nästan alltid om hantverkare vill ha en kopp kaffe, tycker det är en trevlig sak som inte kostar mig många kronor då jag ändå brygger till mig själv.
Har haft många trevliga samtal med både rörkrökare, skorstensfejare och elektriker. Och jag tycker mig ana ett lättsammare humör efter det korta avbrottet.

Förra vintern knallade jag ut med en banan och en kopp kaffe till hen som plogade gatan med traktorn. Klockan hade slagit eftermiddag och glädjen som spred sig i hytten gick inte att ta miste på ☕️
 
  • Gilla
  • Älska
ådal och 16 till
  • Laddar…
Skaalman Skaalman skrev:
Nu har det inget med fakturor att göra. Men jag frågar nästan alltid om hantverkare vill ha en kopp kaffe, tycker det är en trevlig sak som inte kostar mig många kronor då jag ändå brygger till mig själv.
Har haft många trevliga samtal med både rörkrökare, skorstensfejare och elektriker. Och jag tycker mig ana ett lättsammare humör efter det korta avbrottet.

Förra vintern knallade jag ut med en banan och en kopp kaffe till hen som plogade gatan med traktorn. Klockan hade slagit eftermiddag och glädjen som spred sig i hytten gick inte att ta miste på ☕️
Älskar ditt mindset!
:heart:
 
  • Älska
Skaalman
  • Laddar…
Z
Så länge det inte förväntas och det blir en jävla surpuppa istället, det har hänt mig!
Då jag inte själv dricker kaffe så faller det inte naturligt, men jag har inget problem med att ge bort en kopp om det så önskas/frågas!
 
  • Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
I
C Carolinehejhej skrev:
Vi har bra relation så vill inte verka snål och småaktig. Om jag får läge kanske jag nämner det på ett lättsamt sätt
Har man bra relation är det inga problem att vara transparent och reda ut grejer utan att någon ska få skuldkänslor.

Skulle det handla om någon form av sed så lär de förklara läget, du kan inte vara den enda som inte känner till sådant.

Jag brukar själv bjuda mina hantverkare på fika men skulle de köpa in själva och lägga det på faktura hade jag absolut frågat om det hamnat fel.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
R Rullle skrev:
Alla


Haha, Du bekräftar precis det jag anför. Dvs att ni tror att hantverkarna lurar er.
Tvärtom, det är bara det du anför vi ogillar, hantverkare som ockrar.
 
Z zapy skrev:
Du verkar inte läst tillräckligt med trådar här där det återkommande har bevisats att hantverkare försöker lura folk.
Sen är det ju ingen som tvingar dig att läsa trådarna heller.
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Självklart. Du skall även betala Ahlsells list pris som hantverkaren har -400% på.
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Självklart. Du skall även betala Ahlsells list pris som hantverkaren har -400% på.
40% kan man få i rabatt men 400 vet jag inte hur det skulle gå till.
 
  • Gilla
Sporris
  • Laddar…
R Rullle skrev:
40% kan man få i rabatt men 400 vet jag inte hur det skulle gå till.
Om du handlar på Ahlsell med bara 40% rabatt är du antingen lurad eller dum, anser du dej själv lurad?
 
  • Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Ja kaffe glass snöspadar, vinterhandskar isskrapor ja listan kan göras lång på vad som kan faktureras kund . Lite kul måste man väl få ha här i livet.
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
C Carolinehejhej skrev:
Är det standard att vi som husbeställare får betala för snickarnas kaffe och fikabröd?
Vissa har nollkoll. Byggde om badrummet för ett tag sen. På materialfakturan fanns en fogsvans, tre golvbrunnar (två i rummet), och nog med rörkrökar för att gå tre varv run rummet. Efter långa diskussioner betalade jag halva fakturan.
 
C Carolinehejhej skrev:
Är det standard att vi som husbeställare får betala för snickarnas kaffe och fikabröd?
Skulle jag vara du
Säj detta Såg att det fanns fikabröd mm på bejers faktura det är inte okej Ni vet väl att allt man äter får ej dras av (Skatteverket) nu blir det fel på inköpskvittorna när du ev ska sälja huset mm Vill de ha fika så får de säja till dej istället
 
L ladda skrev:
nu blir det fel på inköpskvittorna när du ev ska sälja huset mm
Spelar det någon roll hur mycket det har fikats i huset när det ska säljas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.