AnnaoPeter skrev:
Hej, igen!
Vi har studerat båda två under sammanlagt 5 år. Vi bodde under denna tiden i en etta på 26 km2 och tog inga lån under denna tiden. Detta har gjort att vi ej har så mycket pengar sparade.
I V Tommarp finns en tomt kvar som vi inte gillade läget på.
200 nya villor i Skegrie? Jag pratade med hon som är ansvarig för tomterna i Trelleborg senast i fredags och då sa hon att detta var sista etappen som är planerad (24 tomter). Vi står på nr 266 och sista tomten gick till dom som stod på nr 214. Är detta kanske genom byggföretag? Jag vill gärna veta vilka isåfall.
Vi har blivit erbjudna tomter innan men dessa har legat på priser runt miljonen och detta tycker vi blir för mycket pengar. Så, ja, lite kräsna är vi väl....
Shit! vilken stor lägenhet ni har haft störst i Sverige? var låg den...? ;)

nej, förlåt nu va jag dum..kunde inte låta bli bara ::)


Ni är inte intresserade av Eslöv/Stehag/Höör området?
Där finns osså kanonförbindelser med pågatågen o tomterna är otroligt billiga. (kanske för långt ute på landet bara?)
 
Sir_Benni_Miles skrev:
det släpps ett nytt glatt gäng tomter i Skegrie mot slutet av -05.
Var då?
 
Norr om Skegrie mot Västra Värlinge gissar jag på.

Snarringe till öster är en by som man ej ska bygga närmare till för då blir det en stor by till slut ;)

Förut hade Skegrie Post-kontor, affär(Först ica, sen privat regi, sen utlänsk affär och nu har nån köpt byggnaden och ska renovera den till boende ser det ut som)...

Men kanske affär öppnas när nu Skegrie blir större och större? Dock har man ca 5 km till närmaste mataffär, Netto men närköp som t.ex. COOP Nära...

Ska bli intressant att se utvecklingen...
 
Coolman skrev:
Norr om Skegrie mot Västra Värlinge gissar jag på.
Med andra ord en utökning/förlängning av nuvarande byggplats??

Coolman skrev:
Ska bli intressant att se utvecklingen...
Mycket intressant!
 
Ett tips. Finns det markägare (bonde?) med mycket mark i området där Ni vill bygga så fråga om han är intresserad att stycka av en bit. Att få loss en 100´för outnyttjad mark kan vara intressant för någon markägare.

Blyga byggherrar får aldrig bra tomter eller hur nu talesättet lyder... :)
 
Körde förbi Skegrie under lunch för det var typ 5 år sen man var där...

Skolan utbyggd...
Förskolan sig likt...
Dagiset sig likt...

Dock tyckte jag att det såg lite "stökigt" ut från Stationsvägen när man tittar in i nya vägen med hus längre bort...
Det är inte så 70-talet då alla husen stod på samma typ och samma avstånd från vägen/grannen inser jag... Tänkte på Norrängen som man bodde tidigare ;)

Om de nu ska bygga ut fler villor norr om den nya området, drar de en ny väg från "Värlinge"-vägen eller?
 
Coolman skrev:
Skolan utbyggd...
Förskolan sig likt...
Dagiset sig likt...
Bättre upp, helt ny skola, ska vara färdig till våren.
Gamla skolan ska byggas om och bli förskola.

Coolman skrev:
Det är inte så 70-talet då alla husen stod på samma typ och samma avstånd från vägen/grannen inser jag...
Det har alltid varit min mardröm att flytta till ett nybyggt område med åtskilliga likadana hus i samma färg och med likadana tomter i raka linjer.
Tänk att komma hem en mörk kväll lite onykter, hur stor är sannolikheten att man hittar rätt? :D
 
Å fan. Kanske dax flytta tebax :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.