Jag har liknande problematik med 15x15 i köket - fläkten har spottar som ger ett brutalt släpljus.

Fogsprången ser för jv ut där släpljuset sitter, har övervägt att riva ner. De syns inte där släpljuset inte finns.

min lösning: gjorde en liten ändring på fläkten så släpljuset försvann. Löste det. Mitt förslag till dig: klaga och betala inte, byt sedan belysning för pengarna.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
https://www.svenskakakel.se/kunskap/fogsprang

Det finns generella riktlinjer för fogsprång och toleranser.

Det där ser (i mina ögon) helt OK / bra ut beroende på underlag, har varit involverad i ett 1000-tal badrum genom åren i olika roller (VS/besiktning).

Har entreprenaden varit schysst i övrigt skulle jag inte klaga om det var hemma hos mig, jag hade bytt ut ljuskällan.

Det kommer aldrig att bli 100% perfekt, iaf inte i den prisklass folk är redo att betala, har varit på byggen där det sätts 2kvm om dagen bara för att tandningar inte är godkänt öht, men det är inte en realistisk prismodell hos 99.9% utav befolkningen.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Tack alla för väldigt bra svar! Jag hör er alla och ni har också vänt min eventuella missnöjdhet till nöjd, då hantverkaren i fråga har varit otroligt bra och tillmötesgående i alla former, så jag kommer inte ta upp detta över huvud taget!. :) tack!
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Tack för väldigt bra återkoppling!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.