Jävligt snyggt och extremt smakfullt.
Vad är det för effekt på bastukaminen? Funkar den - har du hunnit prova? Får du värme på fötterna innan du bränner huvet?
 
Årets snyggaste anläggning, 9 1/2 poäng, avdrag för ej inkaklat spa-bad ;) (tjata, jag vet, hehe)
 
  • Gilla
Henrikwahlfrid
  • Laddar…
Grymt tjusigt! Men hur blir bastufunktionen med så mycket sten- och glasytor? Hur mycket effekt kommer bastun att kräva?
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
Fantastiskt! Helt klart den fränaste bastu jag någonsin sett! snyggt jobbat! :)
 
  • Gilla
Vante
  • Laddar…
Makalöst snyggt! Nu blev jag avundsjuk och fick idéer :)
 
Riktigt snyggt! Bra jobbat!!!
 
Mycket snyggt! Hatten av och stående ovationer.
 
Urtjusigt!! Min spa-hörna kommer inte i närheten. Årests snyggaste som sagt (hittills :p ). Sidokommentar: Jag förstår inte varför bruksanvisningen för bastuaggregatet säger att man inte ska placera bastustenarna såsom du gjort. De ska inte byggas ovanför aggregatet. De kanske är rädda för att stenar ska falla ut? bastustenar.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Ja otroligt ambitiöst och stiligt!

Noterar att det är lite eller ingen isolering i bastun. Vad får det för konsekvenser?
Fler som frågat detta innan i tråden ser jag också.
 
vad har du för sorts glas? finns det inte risk för att vatten stänker på glaset och det sprängs i miljarder bitar??? har du inte något på fötterna då blir det besvärligt????
 
D
Härdat glas är rätt vanligt i bastu. Även bastu där alla väggar är glas. Ingen aning hur det funkar, men sett många sådana.

typ:
IMG_01241-790x1024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MayaLisa
  • Laddar…
Tack för alla fina kommentarer, vi är väldigt nöjda med resultatet. ang effekten så gjorde vi premiär i helgen och jag måste erkänna att det var väldigt trögt att få upp tempen och kom aldrig upp i temp riktigt. när jag valde aggregat så var jag rädd för detta och gick ändå upp en storlek på effekt. detta då egentligen bara taket är isolerat. just nu har jag ingen ventil för taket heller, utan det är öppet rakt ut och när vi basta så kunde man se hur det flöda in kalluft. dessutom har jag ett stort hål ut i ytterväggen där jag hade tankar på att bygga en inbyggd liten ölkyl o stenväggen. men får nog bli att mura igen bara. förhoppningsvis räcker dessa åtgärder för att få upp värmen.
 
Cristar skrev:
Urtjusigt!! Min spa-hörna kommer inte i närheten. Årests snyggaste som sagt (hittills :p ). Sidokommentar: Jag förstår inte varför bruksanvisningen för bastuaggregatet säger att man inte ska placera bastustenarna såsom du gjort. De ska inte byggas ovanför aggregatet. De kanske är rädda för att stenar ska falla ut? [bild]
hmmm detta har jag inte sett, kanske inte läst intruktionsboken så noga heller ;) men enligt den så är ju mitt sätt att fylla stenarna fel då..
 
byggarätt skrev:
vad har du för sorts glas? finns det inte risk för att vatten stänker på glaset och det sprängs i miljarder bitar??? har du inte något på fötterna då blir det besvärligt????
det är 8 mm härdat glas, skall klara av både tempen och påfrestningar, det enda nackdelar som härdat är att de inte tål stötar i hörnen.
 
Fantastiskt läckert. Nästan så jag önskar att jag också hade en källare, men bara nästan.

Men jag fick lite bra idéer och några av mina egna funderingar fick jag kvitto på att det kan funka (som handukstorken).

Superbra jobbat!

/Mikael S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.