Jag tycker du ska sikta på en säkerhetsbrytare.D Derbyboy skrev:
På fasaden vill du ha en vit med bra kapslingsklass t.ex denna från Garo
https://www.elbutik.se/product.html/garo-stromstallare-bg-316?category_id=1907
Välj den enklaste; BGV 316 3-pol 16A utan lampa Vit
Eller denna från Norwesco, då ingår dragavlastningar inuti och det blir prydligare utseende.
https://www.elbutik.se/product.html/norwesco-sakerhetsbrytare-sa-216?category_id=1907
Men ibland är de faktiska förhållande sådana att man måste överge plan 1A. Utan får göra på något annat vis och tillräckligt bra.
Jag kan tycka att en lösning med aceflex i flexslang inte är helt omöjlig att tänka sig.
Bäst vore det ifall bägge ändarna av flexslangen var någorlunda lätt att komma åt, så man lätt kan skjuta kabeln fram och tillbaka i röret, för inspektion och utbyte. Kanske behövs 20-slang då.
Och då ansluter man direkt i VP. På insidan tycker jag fortfarande att du bör sätta en säkerhetsbrytare.
Jag kan tycka att en lösning med aceflex i flexslang inte är helt omöjlig att tänka sig.
Bäst vore det ifall bägge ändarna av flexslangen var någorlunda lätt att komma åt, så man lätt kan skjuta kabeln fram och tillbaka i röret, för inspektion och utbyte. Kanske behövs 20-slang då.
Och då ansluter man direkt i VP. På insidan tycker jag fortfarande att du bör sätta en säkerhetsbrytare.
Jag behöver en låsbarMikael_L skrev:
Tack!
Sådär nu är pumpen på plats men dock ansluten med förlängningskvarten till utomhusuttag.
jag tänker att det kommer bli snyggt att dra in föexröret (svart på bilden) till en schneider u-56.
Jag låter FK gå från kopplingsdosan invändigt till murevan. Från murevan till pumpen får det gå en gummikabel.
1) jag blir inte klok på om Murevan är bästa kopplingsdosan för ändamålet?
2) ska jag ha skruvanslutning till Murevan?
3) vilken dragavlastning blir bäst till gummikabel?
4) flexslangen, är det bara ta upp ett perforerat hål och trycka in kabel 1-2 cm eller bör det tätas med något i stil med en skruvanslutning?
jag tänker att det kommer bli snyggt att dra in föexröret (svart på bilden) till en schneider u-56.
Jag låter FK gå från kopplingsdosan invändigt till murevan. Från murevan till pumpen får det gå en gummikabel.
1) jag blir inte klok på om Murevan är bästa kopplingsdosan för ändamålet?
2) ska jag ha skruvanslutning till Murevan?
3) vilken dragavlastning blir bäst till gummikabel?
4) flexslangen, är det bara ta upp ett perforerat hål och trycka in kabel 1-2 cm eller bör det tätas med något i stil med en skruvanslutning?
Jag hade liknande utmaningar som dig med att få det bra med just mexitegel. Jag tyckte det var hyfsat poröst så jag gick loss med typ en huggmejsel och jämnade till ytan lite.D Derbyboy skrev: