Nä...håller med Bo.....jag hade aldrig haft den utomhus själv.
 
Ser inte mycket värre ut än allt mög som säljs hos lågprisladorna. Hade dock aldrig använt slingorna utomhus. Kasta och köp något mer förtroendeingivande...
 
Kör nog på ute ändå. De ska ju klara det enl tillverkaren även om jag är skeptisk. Kan väll inte hända så mycket mer än att de fungerar felfritt eller går sönder antar jag.
 
Jo, vad som kan hända är att isoleringen inte alls pallar för det svenska klimatet utan orsakar att något blir strömförande.
 
Borde inte jordfelsbrytaren eller proppen gå då?
 
Ripper500 skrev:
Borde inte jordfelsbrytaren eller proppen gå då?
Jo, men tyvärr inte innan strömmen tagit vägen genom dig... Även om jag är en *stor* vän av jordfelsbrytare så är den ingen ursäkt att tumma på isoleringskraven!

Släng skiten och köp Markslöjd istället.
 
Markslöjd? De absolut sämsta julbelysningarna har jag köpt från det företaget. Gick sönder så fort man hängde upp skräpet. Stora stjärnor i hårdplast som bara poff - gick sönder. Kostade skjortan... nej, inte markslöjd!
 
mariatherese skrev:
Markslöjd? De absolut sämsta julbelysningarna har jag köpt från det företaget. Gick sönder så fort man hängde upp skräpet. Stora stjärnor i hårdplast som bara poff - gick sönder. Kostade skjortan... nej, inte markslöjd!
OK då. De grejjor jag har från dem är bra. Men de är äldre. Så de kan ju ha fallit för frestelsen att tumma på kvaliten. Dock, att plaststjärnor går sönder är inte samma sak som att de är är undermåliga rent elsäkerhetsmässigt.
 
Håller med. Nya slingor från Markslöjd är löjligt dåliga. Vet inte hur många led-slingor vi betat oss igenom under de senaste åren. Flera per år. Många har inte ens fungerat direkt ur ask om man säger så.
 
Stew skrev:
Håller med. Nya slingor från Markslöjd är löjligt dåliga. Vet inte hur många led-slingor vi betat oss igenom under de senaste åren. Flera per år. Många har inte ens fungerat direkt ur ask om man säger så.
Visst. Jag böjer mig. Köp *inte* Markslöjd. Köp något annat. Som inte är Kinesisk skit. Frågan är ju bara om det fortfarande finns kvar något annat på marknaden...
 
Köpte idag en led slinga ifrån markslöjd. Inte nämdevärt bättre kvalitet när jag granska denna. Ungefär exakt som den kinesiska. Enda skilnaden är elkontakten/transformatorn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.