Finns en hel del gott där nere. Samt att det görs ett kluckande ljud. Vad kan det bero på? Ser inget som droppar.
 
Dags att uppdatera.
Öppnade upp o kollade under diskbänken och när jag tog bort slangen o kåpan så luktar det extremt mycket.
Så det känns som att det är avloppet som luktar o kök o tvättmaskin ligger vägg i vägg.
Så frågan är vad jag kan göra för att verkligen rensa i avloppet. Diskho med slangar och hink under diskbänken samt en borttagen avloppskåpa liggande på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
H hedde skrev:
Öppnade upp o kollade under diskbänken och när jag tog bort slangen o kåpan så luktar det extremt mycket.
Det är klart att när du öppnar upp efter vattenlåset så luktar det avlopp. Vattenlåset är det som hindrar lukten från att komma ut i rummet. Den där golvbrunnen ser dock ut att behöva rengöras.

Har du en högtryckstvätt är en investering i en spolslang ett oumbärligt verktyg för att rensa avlopp. Men så där "ovanför golv" är händerna, flaskborste och diskborste lämpliga verktyg.
 
C cpalm skrev:
Det är klart att när du öppnar upp efter vattenlåset så luktar det avlopp. Vattenlåset är det som hindrar lukten från att komma ut i rummet. Den där golvbrunnen ser dock ut att behöva rengöras.

Har du en högtryckstvätt är en investering i en spolslang ett oumbärligt verktyg för att rensa avlopp. Men så där "ovanför golv" är händerna, flaskborste och diskborste lämpliga verktyg.
Har en äldre högtryckstvätt där det följde med en rens/spolslang. Kanske skall testa med den då för att få rent hela vägen så att säga.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.