Då får du väl hoppas det var nåt tillfälligt så du inte har glapp i nolla eller så..
 
Routrar brukar leva lite egna liv och gillar inte alltid att man håller på och slår av och på huvudbrytaren. Testa att göra en fabriksåterställning på den. Det brukar funka på min router som också tenderar att lägga av om jag glömmer att koppla från den när jag gör elarbeten.
 
Det switchade nätagget till routern ger ofta upp efter en tid. Ganska mycket ström ska den ge i förhålllande till storleken. Finns nya på t.ex. kjell.com.
 
Mätte med ohm-metern och det var oändligt. Mätte med meggern från Kjell&Co och det vart oändligt. Hmm...
 
Golvslingan? Mät när den är varm!
 
Okej, jag har ett litet jobbigt system med en kopplingsbox där det kommer in en 3G-ledare från centralen. Sen så går det en 5G till en huvudbrytare som bryter både fas och nolla och leder tillbaka i de två andra ledarna (bruten nolla kommer tillbaka i brun tåt, är det lämpligt?). Från detta går det ytterligare en 5G till en termostat. Den tidigare brutna nollan går in i termostaten för att driva en LED (nu i blå tåt). Den i huvudbrytaren brutna fasen går in för att mata tillbaka till golvslingan.

Om ni tycker detta låter krångligt, vänta bara tills ni ser det...

Hur skall jag kunna mäta när den är varm, om JFB:n går direkt jag slår på den? :)

NEWSFLASH!
Nu mätte jag govlslingan en gång till, men denna gången hade jag anslutit probarna ordentligt i instrumentet... Råkortis mellan fas och skyddsjord. Problem solved?
 
"problem solved" är det ju inte förren du bilat upp golvet och lagt ny slinga, men du kan ju iallafall nöja dig med att hittils kalla situationen för "problem found"
 
Skall ändå sätta in vattenradiator i källaren. Nån gång...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.