Har tagit bort väggen mellan vardagsrummet och köket och måste därför jorda eluttagen i vardagsrummet. Elbolaget jag ska anlita vill skicka två elektriker med samma timtaxa (800 efter rot) för arbetet.
Brukar man skicka två eller en elektriker?
 
Redigerat:
S surud skrev:
Elbolaget jag ska anlita vill skicka två elektriker med samma timtaxa (800 efter rot) för arbetet.
Brukar man skicka två eller en elektriker?
Brukar räcka med en. Vill de ta betalt för 2 servicebilar? Eller vill de ta betalt för en lärling som inte kommer att snabba på arbetet? Jag betalade 523 kr inkl moms efter ROT för senaste elektrikern...
 
Ska man tråda om är det bra att vara två. //Fd elektriker.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Brukar räcka med en. Vill de ta betalt för 2 servicebilar? Eller vill de ta betalt för en lärling som inte kommer att snabba på arbetet? Jag betalade 523 kr inkl moms efter ROT för senaste elektrikern...
Har inte frågat om service bilen.får göra det men funderar på att ringa och avboka det hela nu. Han sa att det krävs en extra som matar sladden och det lät rimligt när jag pratade med honom men nu i efterhand känns det orimligt.
Fotografen Fotografen skrev:
Ska man tråda om är det bra att vara två. //Fd
Frågade inte om service bil. Börjar känna mig lite lurad nu.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Ska man tråda om är det bra att vara två. //Fd elektriker.
Är det fel att erbjuda sig att hjälpa till att mata sladd? Det var det han sa att de behöver vara två för.
 
Beror ju på hur tränad du är på det hela.😉
 
800 kr/h efter ROT?

Jaha, för två.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Ska man tråda om är det bra att vara två. //Fd elektriker.
Ja, det hjälper nog en del och de kanske är osäkra på hur enkelt det är att tråda om just där. Men i de lägenheter jag bad elektriker tråda om så gjordes det med bara en person på ett par timmar (kök och vardagsrum).
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
800 kr/h efter ROT?

Jaha, för två.
Nej 800kr/per person.
 
S sjoelund skrev:
Ja, det hjälper nog en del och de kanske är osäkra på hur enkelt det är att tråda om just där. Men i de lägenheter jag bad elektriker tråda om så gjordes det med bara en person på ett par timmar (kök och vardagsrum).
Där jag har tagit bort väggen sticker det nu ut två rör och sladdar som var seriekopplade från taket. jag antar att de måste också koppla ihop rören på något sätt och fräsa in det i taket så att de kan dra sladden hela vägen.
 
S surud skrev:
Nej 800kr/per person.
Det är en scam. Det är ett timpris per person som är runt dubbelt så dyrt som man brukar ta.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är en scam. Det är ett timpris per person som är runt dubbelt så dyrt som man brukar ta.
Känner också att det är dyrt men har kollat med fyra bolag som alla ligger mellan 700-800kr då detta hade tid först. Kan det vara att jag gäller Stockholm?
 
S surud skrev:
Känner också att det är dyrt men har kollat med fyra bolag som alla ligger mellan 700-800kr då detta hade tid först. Kan det vara att jag gäller Stockholm?
Är du säker på att det är efter ROT?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är du säker på att det är efter ROT?
Ja, nu börjar jag bli orolig på om jag blir lurad. Efter ROT med moms.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.