Opel på lagning..

.. den fortsatte läcka utan att vi kunde hitta något uppenbart! Och nu när maken börjat åka lite mer till jobbet igen (coronarestriktionerna har börjat släppa) så märktes förlusten snabbare.. fick fylla på vatten var 4 resa typ (hade en flaska i bilen hela tiden ifall att. ).

Men även om det läckte och var irriterande.. så var det en broms som ställde till det mer - vi fastnade i besiktningen på ojämn bromsverkan eller vad det hette! Den ena bak hade fastnat..

Gah.. är det smittsamt på nått vis :poop:

Men men.. vi kan säga såhär bromsarna har nog slitit jämnt - fast en hade nyligen fastnat i lite.. bilmekanikern ringde och sa att det var dags att byta ut allt på bägge sidor :oops:

… och så hade läckan hittats! En hm slangbit som hade nått udda namn vid kylaren.

Imorgon när vi hämtar den igen.. kommer det bli dyrare än sista jeepbesöket, typ dubbelt :thumbdown:
 
Förr kunde man ha Opel, inte för att de var bra bilar, utan billiga att laga.
Idag är orginaldelar svindyrt, mycket finns dock som pirat till bättre priser.
Glaset till ena backspegeln på särbons Zafira ramlade ur under färd (dåligt lim) så hon åkte och beställde ett nytt, jo det fanns löst glas att köpa.
När hon skulle hämta det och fick höra priset "jag skulle bara ha glaset, inte hela backspegeln"
Priset var för bara glaset, komplett spegel motsvarade 1/3 av bilens värde.
Jag följer biltidningarnas redovisning av reservdelskostnader vid tester, och just Opel sticker verkligen ut för att vara en Svennekärra.
 
Jaha..

Besiktningsmannen tyckte vi inte skulle köra mer Jeep just nu.. :surprised:

Fast det måste vi.. enda bilen jag kommer in i just nu!

Det intressanta är att ta reda på om det går.. och isf vad det kostar att åtgärda - bakaxeln är tydligen på väg ner.. antingen var det den som rostat, eller nån balk den sitter i..

Mutter..
 
Nissens
Snigla Snigla skrev:
Jaha..

Besiktningsmannen tyckte vi inte skulle köra mer Jeep just nu.. :surprised:

Fast det måste vi.. enda bilen jag kommer in i just nu!

Det intressanta är att ta reda på om det går.. och isf vad det kostar att åtgärda - bakaxeln är tydligen på väg ner.. antingen var det den som rostat, eller nån balk den sitter i..

Mutter..
Enda bilen du kommer in i? Har du gått upp i vikt?
Det låter inget vidare att bakaxeln håller på att ramla av… dax för ny bil?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Säkert så är det inte bakaxeln som rostat utan infästningen, det kan nog bli svårt/dyrt att få lagat om ni inte kan svetsa själva
 
A
Snigla Snigla skrev:
Jaha..

Besiktningsmannen tyckte vi inte skulle köra mer Jeep just nu.. :surprised:

Fast det måste vi.. enda bilen jag kommer in i just nu!

Det intressanta är att ta reda på om det går.. och isf vad det kostar att åtgärda - bakaxeln är tydligen på väg ner.. antingen var det den som rostat, eller nån balk den sitter i..

Mutter..
Ja du... enda gången jag kan uttala mig om det är med bilder så jag ser hur hur det ser ut..
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Enda bilen du kommer in i? Har du gått upp i vikt?
Det låter inget vidare att bakaxeln håller på att ramla av… dax för ny bil?
Haha, nja hårdrar vi det hela har jag nog gått ner lite.. meeeen… har op buken nyligen .. får varken sträcka mig, böja mig eller huka mig.. förrän nånstans efter jul typ :oops: och den andra bilen vi har härhemma är en mycket lägre Opel :)

Nej, det sux! :thumbdown:
 
  • Ledsen
Nissens
  • Laddar…
harry73
Snigla Snigla skrev:
Haha, nja hårdrar vi det hela har jag nog gått ner lite.. meeeen… har op buken nyligen .. får varken sträcka mig, böja mig eller huka mig.. förrän nånstans efter jul typ :oops: och den andra bilen vi har härhemma är en mycket lägre Opel :)

Nej, det sux! :thumbdown:
Kan du inte transporteras i släpkärra?:giggle::p
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
nino nino skrev:
Säkert så är det inte bakaxeln som rostat utan infästningen, det kan nog bli svårt/dyrt att få lagat om ni inte kan svetsa själva
Kikade på pappret nu och det stod vänster främre.. så det är nog ett fäste !

Tillägg: på bakvagnsram.

Tillägg två: Han sa bara att bakaxeln var på väg ner…
 
harry73 harry73 skrev:
Kan du inte transporteras i släpkärra?:giggle::p
Lite småkyligt denna årstid!
Men sommar o sol.. och med en ”kungatron”.. så :p:cool:
 
Maskintok skrev:
Ja du... enda gången jag kan uttala mig om det är med bilder så jag ser hur hur det ser ut..
Förstår dig.. men som sagt ny-op så jag får knappt gå ut (trapp).. så det kan tyvärr inte bli nå bilder.

Men meken får kika imorgon om hen e vaken :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Snigla Snigla skrev:
Förstår dig.. men som sagt ny-op så jag får knappt gå ut (trapp).. så det kan tyvärr inte bli nå bilder.

Men meken får kika imorgon om hen e vaken :)
Jajemän är nog bara slipa lite och lägga i en sömm.
Snigla Snigla skrev:
Kikade på pappret nu och det stod vänster främre.. så det är nog ett fäste !

Tillägg: på bakvagnsram.
 
Buhu, vår mek ska lägga av :cry:

Men hen trodde det gick att fixa vårt problem.. och skickade oss vidare till en annan ”liten” verkstad här på landet :cool:.. så vi får väl se vad de säger ., (antar att inte alla ser saker på samma sätt jämt.,)..
 
A
Snigla Snigla skrev:
Buhu, vår mek ska lägga av :cry:

Men hen trodde det gick att fixa vårt problem.. och skickade oss vidare till en annan ”liten” verkstad här på landet :cool:.. så vi får väl se vad de säger ., (antar att inte alla ser saker på samma sätt jämt.,)..
Hoppas de är lika bra(y)
 
galento
Snigla Snigla skrev:
(antar att inte alla ser saker på samma sätt jämt.,)..
Nä de har vi märkt också , en del bara ser problem , andra tar tag
i skiten och bara fixar det .
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.