Är det spökena som flyttar och lägger mina glasögon på de mest otroliga ställen. Puh, trodde ett tag att det var jag som var på väg att bli lite dement.
 
De där glasögonspökena verkar vara en särskild men rätt vanligt sort. Fast vårt verkar gilla hårborstar och mobilladdare också.
 
Tja, en uppdate kanske :)

Inget har i princip förändrats, har inte sett nåt, inte märkt att nåt försvinner elr flyttar på sig. Men härliga ljud finns det gott om.
Bara för ett par minuter sen hörde jag en liten sten (elr nåt annat litet hårt) som trillade ner på klinkersgolvet på nerevåningan. Det är tredje gången jag hörde det ikväll, de 3 timmarna jag varit hemma sen jag slutade jobba.
Lillan, min katt är ute, så det är bara jag här och jag har enbart varit på övervåningen i snart två timmar, så att det skulle falla/trilla/släppas små stenar på undervåningen är lite lustigt.

Fortfarande, inte för att jag tror på spöken elr andar, de e lustiga ljud i kåken.. Har hänt att jag vaknat vissa nätter av att de låter som någon står och skruvar nåt med ett spärrskaft, mitt i natten, inne i huset, fortfarande bara jag här.

Lillan sover till 95% inne varje natt, lekfull, jagande liten katt, så hade jag haft möss tex så är jag 100% övertygad över att hon hade hittat de vid detta laget.

Exakt Nu lät e som en liten torr kvist knäcktes på nerevåningen, närmare bestämt i köket tror jag.

Jag måste ju sätta upp en webcam snart, så ni kan hålla koll på skiten..

Sov gott :)
 
Varför läste jag detta?? Nu kommer jag inte att få en blund i ögonen i natt. :wow:
 
  • Gilla
svensken82 och 1 till
  • Laddar…
Japp, de i tråden som påtalade att rördragningen lät hade rätt, jag bytte från 16mm till 14 i badrummet och det blev mycket tystare. Det slår inte längre i huset som det gjorde innan.

Jag har levt i huset i mer än två år nu och jag hör fortfarande saker jag inte kan förklara, nya ljud, staskare, svagare.. jag har inte dött så...det gör vad jag märkt ingen skada.

Låg i sängen för några veckor sen och tänkte , om de är något som är här, gör något så jag vet! (detta tror inte jag heller på, dock va det jag som upplevde det) Jag låg och funderade ,bra rätt trött och sömnig, och tänkte vill du/ni/det något så visa det då? Ett par minuter efter min frågeställning höll jag på att somna men jag vaknade, som om någon slagit till mig... Inte fysiskt slagit mig men psykiskt..


Om jag har nåt väsen/spöke/ande hos mig (och man tror på sånt) så uppskattar nog inte det att jag skriver om "det" för bara den halvtimmen det tog mig att skriva detta så har jag har två nya dåva intressanta ljud på nerevåningen..

jag tror fortfarande inte på spöken/andar/vålnader.. Jag är fast i vetenskap, jag tror inte på liv efter döden, dock så hör och märker jag saker jag inte kan förklara. iaf inte just nu.

Fler än jag sover över hos mig, min bästa kompis hör oxå saker när han sover över, och jag tror inte jag skulle kunna få de kvinnor som som "sover över" att sova här själva en natt. Det kan ju även bero på mig så de är ju inte nåt vetenskapligt test :rolleyes:

Summa sumarum, jag älskar mitt hus, och jag lever.

Btw, de s.k.a stenarna jag hörde var en liten skalbagge som försökte klättra på mina väggar, när den lille rackarn trillade ned på mitt klinkers golv. när jag hittade den lille gynnaren så testade jag den mot golven och de va slående likt grus/sten. kul att de kan va så enkelt :)
 
Redigerat:
Har hänt att jag vaknat vissa nätter av att de låter som någon står och skruvar nåt med ett spärrskaft, mitt i natten, inne i huset, fortfarande bara jag här.
Då har du antagligen möss eller råttor som gnager. Jag har tamråttor, och det låter precis så när de gnager, speciellt när de fått hasselnötter som har lite extra resonans.

Är de i väggen kommer katten inte åt dem, och inte alla katter bryr sig.
 
Farzan skrev:
De där glasögonspökena verkar vara en särskild men rätt vanligt sort. Fast vårt verkar gilla hårborstar och mobilladdare också.
Hmm... Jag har ett likadant som fattat tycke för skruvdragare, bitshållare, tumstock och liknande. Väldigt störande för en hemmansägare. :)
 
Då har du antagligen en fru som lägger dem på bra ställen. :)
 
cederbusch skrev:
Då har du antagligen en fru som lägger dem på bra ställen. :)
Får nog tyvärr säga att hon oftast är oskyldig till sånt. "Bra ställen" är jag själv mästare på. :)
För att hålla sig lite till ämnet: Har ett suterränghus i trä (ovan mark-delen alltså) från -73 som smäller nåt förskräckligt när temperaturen växlar och det måste vara träkonstruktionen eller dess infästning i betongen. Vi är vana, men ev. gäster hoppar högt. Hus låter.
 
Behöver du fortfarande hjälp med att kolla upp vad som e fel med huset? (Spöke eller inte)
 
Koobz skrev:
Behöver du fortfarande hjälp med att kolla upp vad som e fel med huset? (Spöke eller inte)
Har lugnat ner sig faktiskt, enklaste förklaringen är att huset har satt sig till rätta. Men jag kan gå i ed på att det lät som fotsteg det första året i huset när jag skulle sova, det lät mycket, mycket mer än normalt.

Visst låter det lite då och då men nu som ett normalt trähus. Tänkte du på att du kunde hjälpa till med huset koobz? jag är varken dömmande elr dryg, hade tyckt de va häftigt med ett husspöke så länge de låter mig sova, vilket (om det nu skulle finnas spöken) låter mig nu.

Mvh Micke.
 
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att kolla upp de, har hålt på med sånt ganska länge nu, vi hade en liknande situation i våran lokal, varje gång vi skulle sova där så lät de som att någon gick på övervåningen, 3 steg ner för trappan runt hela lokalen och tillbaka till vinden. Dagen efter var massa dörrar öppna och saker la inte där dom var innan. Vi undersökte detta ganska länge eftersom det alltid är låst i lokalen när vi ska sova och alla var nere, till slut hittade vi en gammal kysta som inte var öppnad på över 100år, i kystan hittade vi massa gamla priser som lokalen vann och gamla ritningar på lokalen som var felgjorda, sen till slut gjorde vi en ritual som gav oss kontakt med spöke och vi fick bort honom. Det skulle vara kul att se vad det är som gömmer sig hemma hos dig :)
MVH KoobZ
 
Koobz skrev:
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att kolla upp de, har hålt på med sånt ganska länge nu, vi hade en liknande situation i våran lokal, varje gång vi skulle sova där så lät de som att någon gick på övervåningen, 3 steg ner för trappan runt hela lokalen och tillbaka till vinden. Dagen efter var massa dörrar öppna och saker la inte där dom var innan. Vi undersökte detta ganska länge eftersom det alltid är låst i lokalen när vi ska sova och alla var nere, till slut hittade vi en gammal kysta som inte var öppnad på över 100år, i kystan hittade vi massa gamla priser som lokalen vann och gamla ritningar på lokalen som var felgjorda, sen till slut gjorde vi en ritual som gav oss kontakt med spöke och vi fick bort honom. Det skulle vara kul att se vad det är som gömmer sig hemma hos dig :)
MVH KoobZ
Helt ok, du är välkommen till mig och kolla. Jag är inte den som är den även om jag inte är troende. Enda är att jag vill kunna skriva om upplevelsen i denna tråden, självklart då utan några riktiga namn, inte min mening att hänga ut nån som bara har en annan åsikt.
Jag kommer ju ställa en bunt frågor om ämnet såklart för nyfiken i hur det är teoretiskt möjligt att bli ande och ställa till med jävulskap är man ju =)

kuriosa är att det för 2 månader sen flyttade in en dam 60 meter från mitt hus som tycker sig se andar och pratar med dom, jag har pratat med henne ett par gånger och även om hon har pratat med andar i området visste hon inte ett skit om mitt hus. Nu vet ju inte jag hur långt andar sträcker sig från sina områden elr hur det funkar men det kändes som hon hade hört från andarna det som på nåt sätt kunde gynna henne. Som jag är började jag ställa lite lösa frågor om ämnet, då blev hon av en slump väldigt trött och skulle gå o lägga sig.
Så där blev jag varken klokare elr mer troende.

Skicka pm här koobz så tar vi en kaffe hos mig nån dag Mvh Micke
 
Koobz skrev:
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att kolla upp de, har hålt på med sånt ganska länge nu, vi hade en liknande situation i våran lokal, varje gång vi skulle sova där så lät de som att någon gick på övervåningen, 3 steg ner för trappan runt hela lokalen och tillbaka till vinden. Dagen efter var massa dörrar öppna och saker la inte där dom var innan. Vi undersökte detta ganska länge eftersom det alltid är låst i lokalen när vi ska sova och alla var nere, till slut hittade vi en gammal kysta som inte var öppnad på över 100år, i kystan hittade vi massa gamla priser som lokalen vann och gamla ritningar på lokalen som var felgjorda, sen till slut gjorde vi en ritual som gav oss kontakt med spöke och vi fick bort honom. Det skulle vara kul att se vad det är som gömmer sig hemma hos dig :)
MVH KoobZ
Men snälla nån...
 
Raskus skrev:
Men snälla nån...
Onödig kommentar om personen verkligen bara vill hjälpa till. Bara för man inte tror själv kan man ändå låta andra tro på det de vill utan att få onödiga och dryga kommentarer. Du kan nöja dig med att sucka framför monitorn inte på tangentbordet.
 
  • Gilla
Koobz och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.