Här är ett förslag! Observera att bänkskåpet längst in i "smutten" inte eg ska vara där, bara ett stöd till bänkskivan.
 
  • chrihanna1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ur en annan vinkel
 
  • chrihanna2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har jag gömt "smutten" och även satsat på en kökssoffa gjord av två kylskåpsöverskåp (vilket ord!)
 
  • chrihanna3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Annan vinkel
 
  • chrihanna_4_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åh Linska!! Du är en pärla!! :-* Blev så glad när jag såg dina förslag! Gillar båda alternativen, men det känns som att alternativ ett är mer luftigt, och föredrar nog det... Men förstår inte riktigt hörnet. Är det det "randiga" skåpet jag skulle bortse ifrån? På vilket sätt är det ett stöd? Kanske skulle jag kunna köra vanliga hyllor ovanför bänken, ja i själva hörnet alltså.(mellan väggen och pelaren)... hmmm

Tack snälla en gång till för dina förslag! *Mi lajk*
 
Roligt att du gillade mina förslag!
Nej, jag menade skåpet som jalusiskåpet står på. Det måste ju reglas upp på något sätt för att klara av tyngden av bänkskiva, jalusiskåp och sakerna som ska vara däri, men det behöver ju inte vara ett underskåp (det går ju ändå inte att öppna).

Om du (som jag) avskyr att diska, har jag även knåpat ihop en lösning så att du får plats med en 45cm diskmaskin. Skippade högskåp för att få det lite luftigare.
 
  • chrihanna_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Andra hållet

 
  • chrihanna_n2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken lösning blir det?
Har kikat på Linskas alternativ, samtliga är bra. Utifrån dessa har jag kommit fram till en som kanske skulle kunna fungera, Linska kanske leker lite till ;)

Alternativet med jalusiskåpet stående på bänkskivan tycker jag verkar mest praktiskt, luftigt och mest lättarbetat. Vad jag kanske skulle fundera på är om du ska ha en kyl/frys i fullhöjd? Om inte kanske du kan placera separat kyl och frys under bänkskivan på sidan där jalusiskåpet finns. Det ger dig plats för ett till bänkskåp där kylen står placerad nu.

Till detta fortsätter du med Linskas kökssoffa som skapar ytterligare förvarings, samt sittplatsmöjligheter. Om du dessutom har ett klaffbord som kan växa med antalet gäster har du ett väl fungerande kök i mina ögon.

Så nu, kanske det är mer rätt att ställa frågan - vilken lösning blir det?
Ska bli roligt att se bilder på ditt renoverade kök, men kanske kan man få se på det nuvarande först?

Lycka till
 
Hemmakatten
Tycker också linskas förslag är bra. Det sista föreslår jag eftersom man då har högskåp till höger innanför dörren och de därmed inte blir lika dominerande som när de står på väggen mittemotdörren. Men linskas förslag ihop med jennyn_s förslag om att ha separat kyl och frys under bänkskivor vore det bästa. Hela köket skulle då bli luftigare.

Att flytta vattnet behöver inte vara så komplicerat. I allra enklaste fallet kan man bara dra avlopps- och vattenrören bakom skåpen till där du vill ha hon.

Varför inte gå till ett snickeri. Där kan du få köksskåp o inredning i precis vilka mått du vill. Eftersom köket är litet behöver det inte bli så dyrt.
 
Hemmakatten
En annan variant är att vända sig till ett snickeri, som kan hjälpa dig med speciallösningar runt stolpen. Det behöver heller inte bli speciellt mycket dyrare, det är ju ett ganska litet kök du har. Men framförallt är det viktigaste att du då säkert kommer att bli mer nöjd.

Att flytta vatten o avlopp kan i enklaste fallet bara innebära att man drarvatten- och avloppsrör bakom skåpen till det ställe där du vill ha det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.