Hermes skrev:
enligt vad jag fått höra av vattenfilterförsäljare fastnar järnet etc i kalk som i sig fastnat i vad det nu är. Således: den lille kemisten i alla ära men det kan vara en idé att testa med vanligt kalklösande medel, t.ex. änglamarks badspray (som dock är för stark för finare stenytor). Problemet med för starka produkter liksom med för hård mekanisk skrubbning är att det kan skada ytan, tex emalj osv.
Det är väl därför förslagen i tråden pekar på syra;)
 
D09
Trevligt med järn..

Nu har jag lärt mig göra både bomber och klorgas ha ha

Ska se om man hinner inhandla lite imorgon och börja testa de olika alternativen :)

Tack för all hjälp :)
 
Det är väl nästan så att man snart får begära dokumentation med bild bevis och gradering på en 1-5 skala när det gäller faktorer så som användar vänlighet, pris, 'elbow grease' faktor, doft, tillgänglighet, effekt, och så vidare... :D
 
D09
geekling skrev:
Det är väl nästan så att man snart får begära dokumentation med bild bevis och gradering på en 1-5 skala när det gäller faktorer så som användar vänlighet, pris, 'elbow grease' faktor, doft, tillgänglighet, effekt, och så vidare... :D
Behöver bara en frivillig som inhalerar min nya " parfym " med touch av badhuskänsla.

Eller min nyårsraket, formad som en sko, upphovsmakaren kommer dock inte klaga även om det är fängslande :)

Ska se vad jag kan hitta på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.