På ungefär ett dygn har 150 personer registrerat sina bolån i vår nya bolånelista. Det är jättekul!

Och flera synpunkter på funktionen har redan kommit in.

- Campar tycker att det hade varit bra om man kunde sortera listan på belåningsgrad.
- rickardg föreslår att man ska kunna lägga in byggnadskreditiv.
- AndersMalmgren påpekar att det är klurigt att få rätt belåningsgrad i listan om man har flera lån.
- Noseone saknar utskrift av postnumrena i listan.
- Ytterligare en användare föreslår att man borde kunna jämföra sin egen ränta med genomsnittet på någon slags boränteanalyssida.

Alla dessa grejer (förutom AndersMalmgrens önskemål, det har vi inte hunnit med) har vi idag fixat. Vi har också fixat så att man själv kan radera sin boränta om man skulle vilja det av någon anledning.

Så här ser det ut:
Visa bilaga 132776

http://www.byggahus.se/ekonomi/borantor/

Hoppas ni gillar vårt arbete. :)
 
Usch, ogillar våra räntor när man ser vad andra har. Synd att man band på 5 år före räntesänkningarna började. Känns jävligt surt. Bara 1% (från 3,3) hade gett oss 3000 kr mer i fickan. Hade hellre lagt den skillnaden på amortering i 4 år till.
 
G
"riskera inte din kreditvärdighet" etc som de säger.. det är klart om bankerna gör kreditupplysning och det bler kanske några stycken ser det ju inte så bra ut..
Vad skall man göra förhandla själv? eller fungerar myloan lendo finns fler?
Vad rekomenderas?
 
Sist jag var på banken för några dagar sedan hade jag med mig en färsk kreditupplysning som jag precis hade fått när jag varit hos en annan bank. De tog en kopia på den och sa att de måste ta en UC om vi blir kund hos dem men så länge räcker den färska kopian bra.

Sedan tror jag inte man ska överdriva problemet med att riskera få för många kreditupplysningar på sig.

Angående Lendo och MyLoan tror jag de mer lämpar sig mer för de som har väldigt spridda lån (bolån på ett ställe, billån på ett annat, kortlån på ett tredje och sms-lån på ett fjärde) än för den genomsnittliga Byggahus-besökaren.
 
AndersMalmgren skrev:
Nu fyllde jag i hela som rörliga så stämmer ju inte, hur uppdaterar jag den och sänker lånebeloppet? Måste jag inte även dela upp priset på bostaden mellan lånen då också?
Nu har vi fixat så att belåningsgraden blir rätt i listan om man har flera lån. Fyll bara i samma marknadsvärde i alla era lån så blir det korrekt i listan.

Vi har också fixat så att man kan se snitträntor per bindningstid. Just nu ligger genomsnittsräntan på 1,68 % för tremånadersräntan.

Vi har också lagt till en årskostnadskolumn där det framgår hur dyrt respektive lån är.

http://www.byggahus.se/ekonomi/borantor/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.