Var på Sparbanken Skåne idag för jag hade upptäckt att dom höjt från 1,53% till 2,04% utan att meddela mig. Det var omöjligt att sänka sa hon.
Mina argument var: kund i 40 år, snitträntan enligt deras tabell är 1,53%, belåningsgrad ca 35%.
Sen ser jag på Aktuellt i kväll att bankerna har aldrig tjänat så mkt på bolånen som dom gör nu!!
vad göra? vilken bank skall jag kontakta?
Edit: 3 månaders ränta.
 
BGA skrev:
Var på Sparbanken Skåne idag för jag hade upptäckt att dom höjt från 1,53% till 2,04% utan att meddela mig. Det var omöjligt att sänka sa hon.
Mina argument var: kund i 40 år, snitträntan enligt deras tabell är 1,53%, belåningsgrad ca 35%.
Sen ser jag på Aktuellt i kväll att bankerna har aldrig tjänat så mkt på bolånen som dom gör nu!!
vad göra? vilken bank skall jag kontakta?
Edit: 3 månaders ränta.
Nu vet jag inte hur stort bolån du har men om vi antar att du har ett bolån på 900 000 kr och att marknadsvärdet på ditt hus är 2,5 miljoner så får du 1,69 minus 0,25 i flyttrabatt dvs 1,44 hos SBAB. https://www.sbab.se/1/privat/vara_rantor.html#/rantor

Så sämre än så borde du inte acceptera från någon annan bank. Kontakta SEB, Handelsbanken, Danske Bank, Ålandsbanken, Nordea och även Swedbank (de kan ge en annan ränta än Sparbanken Skåne).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.