Började först skriva om att den är nertill, men ack så fel, dom rör som kommer från VP går kanske via FJV-delen ,rakt igenom och om det inte räcker så spetsar FJV, I FJV-centralen sitter det en pump. Vp är seriekopplad med FJV, längst nere i VP sitter 2 st reglerdon , 1 st VP och 1 st FJV som reglerar i sekvens, först VP och när den är helt öppen ( slut på värme från VP ) så börjar FJV öppna och spetsa. Den pump som sitter i FJV-delen, det är den du ska ändra fart på om det går, den är inte varvtalsstyrd och har på kopplingsplinten ett lägesvred 1 - 2 - 3 troligtvis, om inte ta ett foto på den
 
  • Gilla
Solar53
  • Laddar…
J Josth skrev:
Visst sitter den där om man tittar noga och har rätt par glasögon på sig. Nertill i mitten rakt ovanför golvbrunnen. Kanske reglaget I-II-III är vänt inåt?
Kanske det , vi har ingen bild på FJV-centralens insida, så då är det VP-pumpen som sköter om flödet och inte någon I FJV , jaja så kan det vara.
 
J Josth skrev:
Visst sitter den där om man tittar noga och har rätt par glasögon på sig. Nertill i mitten rakt ovanför golvbrunnen. Kanske reglaget I-II-III är vänt inåt?
Yes där verkar den ligga dold, frågan är hur f*n man ska justera den. Stort tack!
 
Ficklampa och frugans backspegel
 
  • Gilla
Riceboiler
  • Laddar…
Inatt dog värmen igen och få var den första ventilen som jag laddade upp en bild på förmodligen bojen, den var alltid på min, sedan tyckte väl något reglersystem att den skulle ökas, för att efter några sekunder sänkas igen till min, försökte manuellt dra upp den men snurrade ner sig igen nästan direkt.
Röret den sitter på är fjärrvärme retur.
Nu efter några omstarter (fungerade inte inatt men nu är den igång igen) så är värdet på typ 70% av skalan.
Någon aning om vad felet kan bero på
 
Kallade in en tekniker idag, cirkulationspumpen som gett upp. Tack för hjälp av felsökning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.