Se till att ha allt på papper och betala aldrig i förskott!
 
Redigerat:
Vad menar du? Har du byggt eller planerat att bygga med Isorast?
 
Speciellt inte till isorast, betala endast när arbetsmomentet är klart och du har granskat arbetet. Se även till att ha slutdatum för varje moment i kontraktet, samt ett vitesbelopp om han inte är klar i tid.
 
Lite konstigt första och enda inlägg!
Har du byggt med isorast och vad gick fel?
 
Jag skulle också vilja veta mer kring detta?
 
Jag bygger med isorast i denna stund & kan bara säga att jag håller med. Det har vart mycket krångel under resans gång, hade ett bryt senast imorse & det lär nog bli många fler. Vi skulle vart färdiga innan jul & det är ännu mycket kvar, bla takbeläggningen, så imorse va huset blött invändigt. Bara längtar tills det är slut på detta & hoppas att vi får ett bra hus i slutändan.
 
Det låter inget vidare, hoppas att allting löser sig. Lycka till!
 
Jag kan bara hålla med. Stor varning för Isorast (Ecological xyz)!
 
Instämmer med föregående talare Ramini.

Isorast är nog ett bra byggelement men det krävs bra projektledare.

I dagsläget har företaget (ecological xyz ) stora skulder hos kronofogdemyndigheten och fler ansökningar står på kö. Hantverkare och underleverantörer får ingen ersättning. Det finns inga tillgångar
men verksamheten fortsätter.
Det går kanske bra att starta upp ett nytt företag i samma branch.......Lätt som en plätt.

Hemmahörande i Bankeryd, postadress (företagshotell) i Lund och verksam på Värmdö, Älgbacken i Mörtnäs
Luktar skumt......
 
Birger/ ecological, jönköping, sverige mfl bolag han startar upp är en vandrande katastrof. Bolaget som han byggde vårt hus med kursade han förra veckan, knappast oväntat. Men nu står vi här med ett hus som läcker, plåtslagarna har inte fått betalt så dom vill inte rätta till felen. Pengarna som vi höll inne från Birger när han beslutade att överge bygget har gått åt till att färdigställa det som var kvar att göra samt förseningsvite till oss, då har vi ändå inte fått ersättning för sneda väggar eget arbete o övriga fel som inte gick att rätta till. Det är ingen ide att vända sig till Birger för enligt honom är det vi som inte har betalat. Han verkar inte fatta att man inte kan betala för något som är fel utfört av dåliga outbildade hantverkare. När ska detta ta slut???? Det blir väl bara till att betala o va glad ännu en gång.
 
Vilket av bolagen har gått i konkurs?
Ecological Jönköping eller Ecological Sverige AB?

Kanske nå´t för fuskbyggarna. De har ju varit i Jönköping nyligen.

Det är för tragiskt.
Både familjer och hantverkare drabbas. ALLA BLIR BLÅSTA.
 
Det kommer plåtslagare idag, dom rättar till felen. Vi får betala men vi får iallafall jobbet gjort till ett rabatterat pris alltid något. Huvudsaken är ju att huset blir tätt. Det värsta är att man känner sig så lurad, han blåser folk på löpande band o själv drar han till semester till New York så pengar finns det ju.
Hur har det gått för dig ramini? Jag vet ingen som har haft ett smidigt & bra samarbete med isorast än så länge.
 
Fan vad trist att höra!

Jag bygde också med Isorast men vårt blev bra. Dock var det en del problem som inte borde ha inträffat om Birger haft kapital att röra sig med samt kompetenta människor. Något så enkelt som att resa stommen tog flera veckor, hålen för fönster och dörrar blev sådär och krävde en del efterarbete för att få snyggt.

Hur svårt ska det vara att resa stommen? Borde inte ta mer än 3-4 dagar med fyra pers.

Nästan 630 000 i skulder. Birger avgick dessutom som vd i feb 2010 och satt som extern firmatecknare.
 
Startade Eco logical i Jönköping AB september 2008
Sitter som VD men hoppar av 2010-03-09 och blir istället extern firmatecknare/VD.

Startar Ecological Sverige AB oktober 2010
Sitter som extern VD
I skrivande stund ett skuldsaldo på 847679 kr
14 betalningsanmärkningar

Startar Ecological Skandinavia AB september 2011
Sitter som ledamot

ska bli intressant att se vad som händer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.