Fabrikör Stava Fabrikör Stava skrev:
Jag har två KL-trä ingenjörer som ritar åt mig så jag får ett snitt snart. Det är ett experimentbygge kan man säga och jag har full förtroende för dem men vill hjälpa till att hålla nere dimensionerna. När det gäller takbeklädnanden så kräver den luftspalt emellan. Men du kanske har en poäng här att lägga skivan i fallet ändå. Men då får inte kl-träet isolering dikt an? gör det inget tro?
Jag tror nog att konstruktörerna har koll på detta, men var noga med att förklara vad det är du vill ha. Ett alternativ till att minska isoleringen i taket är att öka den i grunden ist.
Det finns inga fördelar som väger över alla nackdelar som finns med att ha den bärande stommen ytterst.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
B bossespecial skrev:
Jag tror nog att konstruktörerna har koll på detta, men var noga med att förklara vad det är du vill ha. Ett alternativ till att minska isoleringen i taket är att öka den i grunden ist.
Det finns inga fördelar som väger över alla nackdelar som finns med att ha den bärande stommen ytterst.
jo, men deras grej är själva stommen, inget av det andra.
 
Ok, så detta ska du fixa själv? Då är det bara tjockleken på takskivan du behöver för att börja rita. Denna borde du kunna få relativt snabbt?
 
B bossespecial skrev:
Ok, så detta ska du fixa själv? Då är det bara tjockleken på takskivan du behöver för att börja rita. Denna borde du kunna få relativt snabbt?
Ja, ska göra ett utkast o lägga upp här inom några dagar.
 
  • Gilla
bossespecial
  • Laddar…
Spännande, det ser vi fram emot :D(y)
 
  • Gilla
Fabrikör Stava
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.