Vi beställde 1+1 med spröjs i yttre bågen. Övriga fönster i huset har så, även de äldre fönstren. Tror jag skulle störa mig mer på aluminium listen i isolerglaset än att det bara är spröjs i yb.
 
S swirve skrev:
Vi beställde 1+1 med spröjs i yttre bågen. Övriga fönster i huset har så, även de äldre fönstren. Tror jag skulle störa mig mer på aluminium listen i isolerglaset än att det bara är spröjs i yb.
Varför ville ni inte ha spröjs i innerbågen? Kan inte bestämma had vi ska ha, så det är därför jag frågar.
 
Spröjs på insidan är helt onödigt. Bara mer hörn då de skall tvättas och ger inte bättre visuellt intryck. 2+1 finns inte med spröjs då det inte går att sätta på isolerrrutan. Vad fick du för leveranstid?
 
Så för att inte få aluminium listen så valde ni 1+1 även fast uvärdet är lägre?
Håller med om att alu listen inte är snygg
 
Yes så tänkte jag. Alulisten finns iofs att få i vitt, men det är inte snyggt ändå. Dessutom brukar det bli problem med 2+1 då isolerglaset börjar läcka efter några år och måste bytas. Bor man inte extremt blåsigt så är det bättre att satsa på ordentlig isolering på vind än fokusera för mycket på fönstren.
 
Jag är lite frustrerad att jag inte läste eller att dom frågade om jag ville ha listen i vitt, hade helt missat att art den var i aluminium
 
Ja, inte bra. Det går inte direkt att öppna och måla den vit :( Du får sätta en stor blomma i fönstret istället och njuta av bra u-värde :)
 
F Erica Wyse skrev:
Varför ville ni inte ha spröjs i innerbågen? Kan inte bestämma had vi ska ha, så det är därför jag frågar.
Inga andra fönster i huset har spröjs invändigt så kändes onödigt. Tycker inte det spelar så stor roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.