M Mr L skrev:
och ja, jag körde direkt på råsponten. Jag städa ut allt löst och dammsuga av råsponten.
Stort tack för svar - uppskattas verkligen!
 
Vilken entreprenör/leverantör av skumisolering valde du? Hur var de att ha att göra med?
 
Nu när det gått ytterligare drygt ett år, är du fortfarande nöjd med valet av Polyuretan?

Något nytt som tillkommit med tiden som är värt att känna till?
Ingen ny antydan till mögeltillväxt med tiden?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kör med den gamla metoden , om lite värme smiter upp gör inget. Du kan alltid täta vid genomföringar med tex fogskum eller nån annan tätningsmassa.
När du säger den gamla metoden vad menar du då? Jag ska själv isolera dotterns lägenhet som finns i vår ekonomibyggnad. Jag tror att lägenheten fixades till någon gång på 60-70-talet. Jag har funderat på hydroskopisk isolering men är osäker om jag ska blanda in plast som ångspärr? Allt ska göras från ovan och lägger man då ångspärr i ”facken”? Alternativet är att strunta i plasten.

Jag kan inte göra nytt undertak

/Christer
 
K kribban skrev:
När du säger den gamla metoden vad menar du då? Jag ska själv isolera dotterns lägenhet som finns i vår ekonomibyggnad. Jag tror att lägenheten fixades till någon gång på 60-70-talet. Jag har funderat på hydroskopisk isolering men är osäker om jag ska blanda in plast som ångspärr? Allt ska göras från ovan och lägger man då ångspärr i ”facken”? Alternativet är att strunta i plasten.

Jag kan inte göra nytt undertak

/Christer
Beskriv lager för lager från ovan/yttertak.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Beskriv lager för lager från ovan/yttertak.
Idag är det nog mest tidningspapper och kutterspån i bjälklaget.

yttertaket är helt oisolerat så det är inget fel på ventilationen. Det är ett tak med råspont och plåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.