Hej!

Var förbi bygget en snabbis idag. En byggtrapp är monterad inne och jag fick dit plåtar runt fönstren, samtidigt har snickaren fortsatt med spikläkten utvändigt.:)

Nyinstallerad byggtrappa inomhus med träplåtar runt fönster och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggnadsfasad med isolerskivor och spikläkt, plåtar runt fönster och måttanteckningar, vid byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En byggarbetsplats med monterade luftspaltskivor och spikläkt utvändigt kring ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Efter att ha pratat lite med snickarna så blir det att tejpa skarvarna på luftspaltskivorna, men det blev jävligt kallt om fingrarna så jag hann bara börja idag.:rofl:

Inre hörn av ett hus under konstruktion med isoleringsmaterial och gröna tejpade skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Josa8619 och 5 till
  • Laddar…
Måste gå att sätta plåtar även på PVC fönster?
 
I Isak90 skrev:
Hej!

Var förbi bygget en snabbis idag. En byggtrapp är monterad inne och jag fick dit plåtar runt fönstren, samtidigt har snickaren fortsatt med spikläkten utvändigt.:)

Ser bra ut, tänker på luftspaltskivorna. Är det bara skarvarna som behöver tejpas? Sidorna mot takstolarna då? Eller behöver det ej vara 100% tätt där?




[bild]

[bild]

[bild]


Efter att ha pratat lite med snickarna så blir det att tejpa skarvarna på luftspaltskivorna, men det blev jävligt kallt om fingrarna så jag hann bara börja idag.:rofl:

[bild]

//Fredrik
I Isak90 skrev:
Hej!

Var förbi bygget en snabbis idag. En byggtrapp är monterad inne och jag fick dit plåtar runt fönstren, samtidigt har snickaren fortsatt med spikläkten utvändigt.:)

[bild]

[bild]

[bild]


Efter att ha pratat lite med snickarna så blir det att tejpa skarvarna på luftspaltskivorna, men det blev jävligt kallt om fingrarna så jag hann bara börja idag.:rofl:

[bild]

//Fredrik
 
nino nino skrev:
Måste gå att sätta plåtar även på PVC fönster?
Ja så längre det finns ett spår i karmen likt de som är på mina så borde det inte vara några problem.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
makhno_ och 1 till
  • Laddar…
N Nybyggarn16 skrev:
Ser bra ut, tänker på luftspaltskivorna. Är det bara skarvarna som behöver tejpas? Sidorna mot takstolarna då? Eller behöver det ej vara 100% tätt där?
Tack.:) Ja vad snickarna sa till mig så skulle det räcka. Men jag vet inte om det har någon betydelse av att det är ett garage och därmed en biyta?

//Fredrik
 
Hej!

Idag var jag ute en sväng på förmiddagen och fick tejpat resten till luftspalten.:)

Träbjälklag i ett halvfärdigt byggprojekt med tejpad isolering för luftspalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innertak med träreglar och tejpade skarvar för att skapa luftspalt i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Mach77777 och 5 till
  • Laddar…
Hej!

Idag har en snickare varit på plats och spikläkten är färdig på huset förutom på gaveln över garaget. Det ska kompletteras lite runt fönster osv men fönsterblecken ska dit först.:)

Nyinstallerad spikläkt på husvägg med ett fönster och synliga markeringar för ytterligare installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad spikläkt på husvägg med väderskydd och delvis synlig byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus under renovering med ny spikläkt och carportpelare synliga, samt tillagda fönster i vägglivet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick rivit stöttor osv till pelarna för carporten som varit kvar efter gjutningen. Det syns väldigt tydligt hur bra det blev med de två extra fönstren i vägglivet, tur att jag valde att sätta in dom!:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Wallin och 7 till
  • Laddar…
Nu när du har access till väggar och golv kommer du placera en tidskapsel innan du bygger igen? :)
 
  • Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Nu när du har access till väggar och golv kommer du placera en tidskapsel innan du bygger igen? :)
Hm det har jag faktiskt inte riktigt tänkt på:thinking: Men det kanske man ska passa på att göra, några förslag?:) En dagstidning och handskriven lapp?

//Fredrik
 
Hej!

Idag har det kommit upp lite mer ställning runt garaget. Har fått tag i en ytterdörr till som jag satte in i garaget i väntan på porten, underlättar lite att få in och ut material.:)

Scaffolding surrounding a house under construction with a temporary door installed in the garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ställning runt ett halvbyggt garage med en tillfälligt monterad ytterdörr på en snöfläckad arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett garage under uppbyggnad med ställningar runtom och en nyligen installerad ytterdörr, i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad grå ytterdörr med fönster inuti ett garage under uppbyggnad med ställningsdelar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
albin715 och 2 till
  • Laddar…
Heij83
I Isak90 skrev:
Hm det har jag faktiskt inte riktigt tänkt på:thinking: Men det kanske man ska passa på att göra, några förslag?:) En dagstidning och handskriven lapp?

//Fredrik
vi tänkte ta en burk av något slag och lägga något tidningsklipp lite info om oss som bygger och någon bild på familjen.
Kan vara kul för någon i framtiden.
Lägg det i en vägg som du tror kanske någon i framtiden kanske vill riva eller flytta.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
vi tänkte ta en burk av något slag och lägga något tidningsklipp lite info om oss som bygger och någon bild på familjen.
Kan vara kul för någon i framtiden.
Lägg det i en vägg som du tror kanske någon i framtiden kanske vill riva eller flytta.
Bra tips, tack!:) Kanske får bli något på övervåningen sedan, där är väggarna inte bärande och mest troligt att någon vill ändra.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
Hej!

Idag har snickaren plockat ner stag osv på insidan. Blev genast lite lättare att gå runt allting. Sedan så fortsatte han med att regla upp kring golvvärmecentralen och vattenfördelaren, där fick kapas upp mycket i stommen vid monteringen. Jag har roat mig med att stoppa i extra reglar i bjälklaget. Passar på att få cc30 där badrummet blir på övervåningen i framtiden.:)

Byggarbetsplats med träreglar kring en golvvärmecentral och vattenfördelare inbyggt i stommen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvvärmecentral och vattenfördelare monterade i reglade väggstommar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Reglar i trästomme runt en nyinstallerad golvvärmecentral och vattenfördelare i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikt under nybyggd träbjälklag med extra reglar installerade, isolering och genomgående ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hm det har jag faktiskt inte riktigt tänkt på:thinking: Men det kanske man ska passa på att göra, några förslag?:) En dagstidning och handskriven lapp?

//Fredrik
skriv ut hela den här tråden... eller iallafall lite bilder etc...
 
  • Haha
  • Gilla
DiscoDuck och 3 till
  • Laddar…
Ja eller lägg alla bilder på ett usb eller cd, det vore ju svincoolt att hitta efter 50år eller så (så vida att dom funkar då)

Jag köpte 2 olika dagstidning och la i en påse och hängde på ett element som är inbyggt i väggen
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.