April Skies April Skies skrev:
Hej! Fint bygge. Vilket program ritar du i ritningar i?
Tack!:)

Jag har ritat i AutoCad.

//Fredrik
 
  • Gilla
April Skies
  • Laddar…
Hej!

Passar på att uppdatera lite under lunchrasten:p
Igår fick jag börjat med att lägga plast. Jag kontrollmätte kantelementen och fick tyvärr räta en del för de hade tryckt sig utåt när jag lagt i första lagret cellplast. Det tog tyvärr ett par timmar men nu stämmer det igen.:)

Sedan var det dags för plast och andra lagret frigolit, jag har plasten för radonets skull och för att de snickare jag har pratat med häromkring använder plast. Jag tejpar alla genomföringar.:)

Grundläggning med kantelement och det andra lagret cellplast som är noggrant utlagt och kontrollmätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Översikt av nyinstallerat cellplastlager på en byggkonstruktion, med synliga kantelement och central grönlaserlinje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundläggning med plastfolie och cellplastisolering ovanpå, verktyg och mätutrustning syns, under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grunden till ett byggprojekt med isoleringsplattor av cellplast och blå plastfolie för radonskydd på en byggarbetsplats under solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundisolering med plastfolie och cellplastplattor på byggarbetsplats, fasttejpad vid genomföringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundläggning med plastfolie och frigolitplattor på en byggarbetsplats under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med utlagd plastfolie och cellplastisolering, samt genomföringar för rör markerade med WC och avloppstejpade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med plastfolie över cellplastisolering och gula genomföringsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med cellplast och kantelement lagda på mark för husgrund, plast för radonskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundisolering med plast och frigolit på byggplats under solig himmel med natur och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Alnervik och 8 till
  • Laddar…
Ja börjar det regna nu kan det bli jobbigt! :oops:
 
H
C crazytok skrev:
Ja börjar det regna nu kan det bli jobbigt! :oops:
Ja, eller blir det verkligen så jobbigt - mer än att det kan skeva om det blir tryck av vattnet...? tänker att betongen ändå innehåller en o annan liter vatten så ”fuktigt” blir det ju hur man än vänder och vrider...
 
Hej!

Idag har jag fått ut resten av plasten och hela andra lagret frigolit. Rörläggaren var förbi lite snabbt och vi gick igenom lite rördragning samt satte golvbrunnar. Sedan fick jag ut nästan hela tredje lagret frigolit, förutom där jag ska dra vattenledningar. Börjar med det imorgon.:)

Byggarbetsplats med isolering av frigolit och verktyg för rördragningsarbete på en betonggrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med frigolit och installerade golvbrunnar markerade för rördragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grund med frigolit och markerade platser för golvbrunnar vid en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med utlagda frigolitskivor på grusunderlag och grunden till ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med frigolitisolering och markerade golvbrunnar klar för rördragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med lagt frigolitunderlag och rör inför gjutning av grund, mot molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med frigolitisolering på marken och material för rördragning, golvbrunnar och verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med frigolitplattor och utmärkningar för rördragning och golvbrunnar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundarbete med frigolitisolering och golvbrunnar på en byggplats, verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grund med frigolit och markerade golvbrunnar på en byggplats, omgiven av grus och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundläggning med frigolit och synliga golvbrunnar på en byggplats med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med frigolitisolering och golvbrunnar i förberedelse för rördragning och gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjutning är preliminärt bokat till på torsdag som jag hoppas jag ska hinna till:rolleyes:

//Fredrik
 
  • Gilla
Alnervik och 5 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Idag har jag fått ut resten av plasten och hela andra lagret frigolit. Rörläggaren var förbi lite snabbt och vi gick igenom lite rördragning samt satte golvbrunnar. Sedan fick jag ut nästan hela tredje lagret frigolit, förutom där jag ska dra vattenledningar. Börjar med det imorgon.:)

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Gjutning är preliminärt bokat till på torsdag som jag hoppas jag ska hinna till:rolleyes:

//Fredrik
Blir det golvvärme?
Vi har lagt skenorna för golvvärmeslangarna, och har kvar att lägga golvvärmen samt armeringen, och vi har gjutning bokad till onsdag. Vi ligger rätt lika i fas! :D
 
S skydiver skrev:
Blir det golvvärme?
Vi har lagt skenorna för golvvärmeslangarna, och har kvar att lägga golvvärmen samt armeringen, och vi har gjutning bokad till onsdag. Vi ligger rätt lika i fas! :D
Japp, det blir golvvärme:)

Vad kul! Ja det gör vi verkligen då!:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har det gått bra!:) Började dagen med att hämta armeringsjärn och två mattor till. Samtidigt så hämtade jag golvvärmen.

Började med att skära ut för vattenledningar och drog fram det samt skar till frigoliten för tredje lagret. Har tre skivor kvar att lägga men däremot så fick jag börjat med golvvärmen och lagt i armeringsjärn i kantbalkarna som blir svårt att få i efter att golvvärmen är på plats.:)

Armeringsjärn på släpvagn parkerad vid byggmateriallager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Konstruktionsfas av byggprojekt med armeringsjärn och frigolit för golvvärme i förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förarbete för golvvärmeinstallation med utskurna frigolitskivor och armeringsjärn på kantbalkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn och golvvärmeinstallation på en grund med skurna frigolitskivor och vattenledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med armeringsjärn, golvvärmerör och frigolitskivor för husgrund på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärme och armeringsjärn i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn och frilagda vattenledningar på isoleringsskivor vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med frigolitisolering, armeringsjärn, golvvärmerör och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggplats med frigolitisolering, armeringsjärn, och material för golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn och golvvärmerör installerade på frigolitisolerad byggnadsgrund med vattenledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn och golvvärme rör på en frigolitunderlag med landskapsbakgrund under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärmerör och armeringsjärn på frigolitisolering, byggarbetsplats med landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn och golvvärmerör installerade på frigolit av en hantverkare under klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Armeringsjärn och golvvärmeslangar installerade på frigolitisolering för byggprojekt mot landskapsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inatt blir det jobb men imorgon när jag vaknat lägger jag de sista tre skivorna och fortsätter med golvvärmen:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Goelette och 9 till
  • Laddar…
Hej!

Idag efter jag vaknade efter jobbet så har fått dit den sista frigoliten. Slog i armeringsjärn till elslangarna så de står lite stabilare. Sedan fick jag ritat ut lite innerväggar och lagt en slinga golvvärme i hallen.:)

Nyinstallerad frigolitisolering med armeringsjärn och början av golvvärmeinstallation på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utlagd frigolit med armeringsjärn och slang för golvvärme på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundplatta med nylagd frigolit och röda armeringsjärn för el, samt uppritad golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med frigolitisolering, armeringsjärn och en slinga golvvärme under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installering av golvvärme med röda slingor på vit frigolitisolering på ett byggprojekt, med landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsätter med golvvärmen imorgon.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Ett tips, trä på vp-rör eller annan slang tex ytterrör till rir över armeringen, då kan du dra upp armeringen efter gjutning och skära av röret. Annars ska man vara med vinkelslip och kapa armeringen och det kan vara lite riskabelt...
 
  • Gilla
raspen86 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ett tips, trä på vp-rör eller annan slang tex ytterrör till rir över armeringen, då kan du dra upp armeringen efter gjutning och skära av röret. Annars ska man vara med vinkelslip och kapa armeringen och det kan vara lite riskabelt...
Ja det hade varit smidigt.:) Synd att man inte tänkte på det, kan vara lite svårt att få i nu.. Får kapa väldigt försiktigt sedan.

//Fredrik
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Ja det hade varit smidigt.:) Synd att man inte tänkte på det, kan vara lite svårt att få i nu.. Får kapa väldigt försiktigt sedan.

//Fredrik
Sticksåg med metallblad är annars ett bra alternativ.
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag lagt färdigt golvvärmeslangen, nu är den inkopplad, uppfyllt samt provtryckt.:)

Sedan började jag med armeringen. Kapade alla järn i rätt längder och la den nedre till kantbalken. Och så började jag lägga ut några mattor. Imorgon grejar jag ensam och då ska jag gå och naja järnen samt sätta distanser.

Nyinstallerad golvvärmeslang utlagd på en isolerad betongyta med armeringsjärn och distanser redo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad golvvärmeslang på armerad betongplatta med synliga kantbalkar och armeringsjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad golvvärmeslang och armeringsjärn på en grundplatta i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagt golvvärmeslang i slingor på isolerplattor vid en byggarbetsplats under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärmeslang och armeringsjärn på en grundplatta för byggprojekt utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utlagd golvvärmeslang och pågående armeringsarbete på en byggplats med landskapsvy i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdiglagd golvvärmeslang inkopplad på byggplats med armeringsjärn och kantbalkar synliga, omgiven av natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen installerad och inkopplad golvvärmefördelare med anslutna rör och schematisk ritning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Du har ett sjukt tempo! Är du ensam eller brukar du ha hjälp? Du jobbar snabbare än mig och sambon iaf. (y)
 
S skydiver skrev:
Du har ett sjukt tempo! Är du ensam eller brukar du ha hjälp? Du jobbar snabbare än mig och sambon iaf. (y)
Tack!:)

Jag får mycket hjälp av farsan så oftast är det vi två som grejar.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
skydiver
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.