Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är väldigt drastiskt att behöva riva ett hus.
Normalt så behöver det ganska rejäla skador för att man ska riva.
vad ska man göra då om man inte får plats med 2 hus på en tomt ?
 
K Kurtivan skrev:
Det var lite märkligt man pratade om mögel som gjorde att huset var tvunget att rivas men inget av det man visade var ju av den kalibern.
Mer märkligt om alla spekulationer om vad som kanske var eller inte då huset redan är rivet….
 
  • Gilla
Berthramb och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad ska man göra då om man inte får plats med 2 hus på en tomt ?
Man kanske inte ens får bygga två hus på tomten? Man kan ha en åsikt om ifall det var en överdrivet negativ besiktningsman pga tv, men att riva huset är ingen big deal utan ganska naturligt steg tycker jag. I de trakterna. Med de pengarna i bakfickan.
 
  • Gilla
Mrjayser
  • Laddar…
en bekant skulle bygga nytt hus på en tomt så han tänkte vara miljösmart la upp huset på blocket bortskänkes ringde en jävla massa pajasare som sa sig vilja ta det men efter 8 månader fans det kvar en då sluta med att vi elda upp skiten
 
  • Gilla
  • Haha
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Mer märkligt om alla spekulationer om vad som kanske var eller inte då huset redan är rivet….
Du har inte sett avsnittet med underlaget för rivningen, eller vad menar du?
 
  • Gilla
spetero
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Du har inte sett avsnittet med underlaget för rivningen, eller vad menar du?
Jag har sett alla avsnitt och självklart visar dom inte alla fel/skador eller ett protokoll från detta. Programmet handlar om morsans nya hus, inte om en besiktning….
 
  • Gilla
Davidbagare och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag har sett alla avsnitt och självklart visar dom inte alla fel/skador eller ett protokoll från detta. Programmet handlar om morsans nya hus, inte om en besiktning….
Nä, det vet jag så klart.
 
Har för mig från något Svanströmsavsnitt att Irma hade besvär som kunde härröras från huset? Snuva och hosta eller liknande. Eller minns jag fel?
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Har för mig från något Svanströmsavsnitt att Irma hade besvär som kunde härröras från huset? Snuva och hosta eller liknande. Eller minns jag fel?
Jodå, så sas det, men man visade inte på något som var fel.
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jodå, så sas det, men man visade inte på något som var fel.
är det viktigt
 
  • Gilla
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
är det viktigt
Varför vill du veta det?
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad ska man göra då om man inte får plats med 2 hus på en tomt ?
Jo men det är en annan frågeställning. Här river man för att det fanns lite fuktangrepp.
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
är det viktigt
Det beror på varför man river. Det gör saker mer eller mindre intressanta. Om man skyller på mögel som anledning så finns det ett intresse.
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det beror på varför man river. Det gör saker mer eller mindre intressanta. Om man skyller på mögel som anledning så finns det ett intresse.
eller för att inte få er efter sig :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
majmun och 4 till
  • Laddar…
L
En person visar stark känslomässig reaktion och säger "How dare you?" med blå bakgrund.
 
  • Haha
  • Gilla
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.