19 514 läst · 64 svar
20k läst
64 svar
”Intet är som väntans tider”
Ringde 1177.
Blev bortkopplad 2 gånger efter 30-40 minuter.
Tröttna på att vänta.
Åkte till akuten istället.
Efter 20 minuter har jag träffat läkaren och väntar jag på röntgen.
Ibland fungerar sjukvården😯
Undrar hur lång tid det tagit att nå 1177 för rådgivning.
Blev bortkopplad 2 gånger efter 30-40 minuter.
Tröttna på att vänta.
Åkte till akuten istället.
Efter 20 minuter har jag träffat läkaren och väntar jag på röntgen.
Ibland fungerar sjukvården😯
Undrar hur lång tid det tagit att nå 1177 för rådgivning.
Ringde Trygg-Hansas kundtjänst om ett ärende som inte gick att göra på webben. 1 timme och 40 minuter i kö, jag var plats 13 när jag började köa så vi var inte så många som ringde samtidigt. ”Märkligt” nog stannade jag upp på plats 4 i kön mellan klockan 11 och strax efter 12 - troligen låter de bli att svara på några samtal under lunchen utan låter folk bara hänga kvar i kön utan något besked om att man lika gärna kan lägga telefonen åt sidan och gå på lunch 😤
Jag gav uppstigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Jag har dem som nätägare samt köp & sälj el
Tror inte jag haft att göra med ett sämre företag mågonsin.
De som jobbar på fältet med mätarbyten osv har jag inget ont om att säga.
Men det administrativa , jösses
Undrar om de försöker vara sämst eller om det kommer naturligt?
Man får aldrig bra eller rätt svar kombinerat med utfall av frågeställningen.
Tror inte jag haft att göra med ett sämre företag mågonsin.
De som jobbar på fältet med mätarbyten osv har jag inget ont om att säga.
Men det administrativa , jösses
Undrar om de försöker vara sämst eller om det kommer naturligt?
Man får aldrig bra eller rätt svar kombinerat med utfall av frågeställningen.
Sista tre gångerna jag ringt till Vattenfall Eldistributions kundtjänst har jag väntat i följande ordning:
1,5timme fick ej svar på frågan
2t 10min fick ej svar på frågan
3t 10min fick ej svar men personen var kunnig och kunde i alla fall lugna mig
1,5timme fick ej svar på frågan
2t 10min fick ej svar på frågan
3t 10min fick ej svar men personen var kunnig och kunde i alla fall lugna mig
Ok du menar att man ska provringa lite hit och dit först innan man byter ex. försäkringsbolag?Appendix skrev:
Tja…..kanske.
Blev positivt överraskad av telias kundtjänst häromdagen jag ville byte tv abonnemang, loggade in på mina sidor då kom en ruta upp som frågade om de kunde ringa upp knappade in telnr några minuter senare ringde de upp ,jag har varit väldigt negativ till telias kundtjänst men idet här fallet är det skillnad som dag o nattL lindsmik skrev:
Medlem
· västra götaland
· 82 inlägg
Så träffande beskrivning! 👍👍👍stigen skrev:Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Gäller tyvärr de flesta organisationer med ”kundtjänst” . Ett hån mot kunden eller kanske ….ett tecken på att vår civilisation går åt helvete. Snart kommer vi kanske ALDRIG att prata med levande människor utan med en djävla dator. Nästa steg blir att vi pratar med deras AI . Och nästa …att VÅR dators AI pratar med DERAS AI . Behövs vi då överhuvudtaget…? Förstår ni vad jag menar med att det går åt helvete???
Ibland känner man sig helt övertygad om att det är det man gör redan idag. Åtminstone vid skriftlig kommunikation.M Michael_P skrev:
Har många gånger varit sugen på att fyra av ett Turing-test för att försäkra mig om att man verkligen kommunicerar med en intelligent människa.
En klassiker är att ärendet hamnar hos olika handläggare vid varje replikskifte varav ingen har förmågan att läsa och förstå hela frågan. Så att man får samma goddag-yxskaft-svar om och om igen.