H
Jag fick brev från dem om att de skulle binda om mitt avtal om jag inte ringde. Det tog 2 veckor innan jag kom fram. Satt ca 3h/dag i kö.

Det var mitt snabbaste ärende med dem..
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
uribbhammar och 3 till
  • Laddar…
wildeside
Ringde 1177.
Blev bortkopplad 2 gånger efter 30-40 minuter.
Tröttna på att vänta.
Åkte till akuten istället.
Efter 20 minuter har jag träffat läkaren och väntar jag på röntgen.
Ibland fungerar sjukvården😯
Undrar hur lång tid det tagit att nå 1177 för rådgivning.
 
  • Ledsen
  • Gilla
uribbhammar och 3 till
  • Laddar…
Ringde Trygg-Hansas kundtjänst om ett ärende som inte gick att göra på webben. 1 timme och 40 minuter i kö, jag var plats 13 när jag började köa så vi var inte så många som ringde samtidigt. ”Märkligt” nog stannade jag upp på plats 4 i kön mellan klockan 11 och strax efter 12 - troligen låter de bli att svara på några samtal under lunchen utan låter folk bara hänga kvar i kön utan något besked om att man lika gärna kan lägga telefonen åt sidan och gå på lunch 😤
 
  • Ledsen
uribbhammar och 1 till
  • Laddar…
M
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
Jag gav upp
 
  • Gilla
Smecken
  • Laddar…
TRJBerg
Om man har gott om pengar så kan man ju anlita en advokat som kan trakassera lite m h a brev till vd:n. Behöver inte vara något som ger legalt resultat, bara irritation och i bästa fall lite pr-ångest.
 
L lindsmik skrev:
Kan då addera:
114 14 ( 1h 12m)
Trygg Hansa (1h 17m)

I bägge fallen blev ärendet i alla fall löst
Du kom fram hos 114 14? Idag är det ca 2 månader jag väntat på min tur för att anmäla ett "icke-akut" ärende. Valde knappvalet att bli uppringd när det blir min tur.
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
uribbhammar och 9 till
  • Laddar…
Jag har dem som nätägare samt köp & sälj el
Tror inte jag haft att göra med ett sämre företag mågonsin.
De som jobbar på fältet med mätarbyten osv har jag inget ont om att säga.
Men det administrativa , jösses
Undrar om de försöker vara sämst eller om det kommer naturligt?
Man får aldrig bra eller rätt svar kombinerat med utfall av frågeställningen.
 
Sista tre gångerna jag ringt till Vattenfall Eldistributions kundtjänst har jag väntat i följande ordning:
1,5timme fick ej svar på frågan
2t 10min fick ej svar på frågan
3t 10min fick ej svar men personen var kunnig och kunde i alla fall lugna mig
 
Appendix Appendix skrev:
När jag behövde använda mig av Volvia svarade de efter 10 sekunder

Man bör bälja försäkringsbolag efter den hjälp man får med. Över en timme i telefon efter en olycka är inte acceptabelt.
Hoppas du bytt nu
Ok du menar att man ska provringa lite hit och dit först innan man byter ex. försäkringsbolag?
Tja…..kanske.
 
  • Gilla
ollgla
  • Laddar…
Saliga äro de saktmodiga ty de skola besitta jorden.
 
  • Gilla
Havolei
  • Laddar…
L lindsmik skrev:
Ja en viltolycka.
Bärgningsbolaget behövde bara ca 30 sekunder på sig för att svara.
Blev positivt överraskad av telias kundtjänst häromdagen jag ville byte tv abonnemang, loggade in på mina sidor då kom en ruta upp som frågade om de kunde ringa upp knappade in telnr några minuter senare ringde de upp ,jag har varit väldigt negativ till telias kundtjänst men idet här fallet är det skillnad som dag o natt
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
L lindsmik skrev:
Ja en viltolycka.
Bärgningsbolaget behövde bara ca 30 sekunder på sig för att svara.
hmm. viltolycka ska gå via 112.
 
  • Gilla
linketo
  • Laddar…
Samma väntetider o trevliga medarbetare som tyvärr aldrig kan hjälpa till hos Telia o Nordea.
 
stigen stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.

  1. Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
  2. Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
  3. Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
  4. Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
  5. Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
  6. Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
  7. En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
  8. Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
  9. Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
  10. Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
  11. Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
  12. Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
  13. Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
  14. Annars får det bli en ny runda en annan dag.
  15. Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
  16. Kundtjänst?
Så träffande beskrivning! 👍👍👍
Gäller tyvärr de flesta organisationer med ”kundtjänst” . Ett hån mot kunden eller kanske ….ett tecken på att vår civilisation går åt helvete. Snart kommer vi kanske ALDRIG att prata med levande människor utan med en djävla dator. Nästa steg blir att vi pratar med deras AI . Och nästa …att VÅR dators AI pratar med DERAS AI . Behövs vi då överhuvudtaget…? Förstår ni vad jag menar med att det går åt helvete???
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
C
M Michael_P skrev:
Nästa steg blir att vi pratar med deras AI.
Ibland känner man sig helt övertygad om att det är det man gör redan idag. Åtminstone vid skriftlig kommunikation.
Har många gånger varit sugen på att fyra av ett Turing-test för att försäkra mig om att man verkligen kommunicerar med en intelligent människa.

En klassiker är att ärendet hamnar hos olika handläggare vid varje replikskifte varav ingen har förmågan att läsa och förstå hela frågan. Så att man får samma goddag-yxskaft-svar om och om igen.
 
  • Gilla
Staffan_V och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.