Är det någon som har tipps om installatör i Jönköpingstrakten, eller någon som man inte ska anlita.
Har begärt i offert från två men skulle vilja ha ett par till.
 
Ingen som har installerat bergvärme i dessa trakter?
Har fått in offert från http://www.kylovarmepumpar.se/ bygger egna pumpar med separat varmvattenberedare och ackumulatortank.
 
Hej,

Du kan prova Hova rör. Vet inte om de jobbar ner mot Jönköping men de har ett väldigt stort område som de täcker. Använde själv dem för några år sedan när jag satte in min Thermia. Nogranna och bra priser. Jämförde med andra lokala leverantörer runt Skövde och de låg mycket bra till i pris. Vet som sagt inte om de jobbar i dina trakter men om du vill så kan du ju prova.

/Sören
 
Borrade precis med http://www.janlundblad.se/ i Jönköpingstrakten, de kommer från hjo men kör en hel del här neråt också. Allt gick som smort, väldigt proffsiga och de fixade ingrävning/isolering av kollektorn i huset också.. Prismässigt jämförde jag några stycken men det var inte särskilt stor skillnad så jag gick på rekommendation från en kollega som också använt Janlundblad.
 
Vi anlitade IVT-center Habo/Mullsjö. Kan varmt rekommenderas. Roger heter killen som vi hade kontakt med. Allt gick smidigt, han gjorde ordentliga beräkningar på vad som skulle behövas och skickade en seriös offert. Sedan hade han en elfirma han brukar använda och de var så bra och trevliga att vi anlitat dem till fler grejer efteråt, trots att de håller till en bit härifrån.
 
Vi har bestämt oss för Perssons Rör o Värme i Jönköping, dom har IVT Center inne i stan. Pratat med Hans Lydén som har varit väldigt lyhörd och trevlig. En riktig no-bullshit säljare som ger en bra känsla.

Kontaktade även en annan återförsäljare för ett väldigt stort märke på värmepumpar baserat i Taberg en vecka innan jul, men han ville att jag skulle ringa upp honom efter nyår.. blev inte riktigt något med det...
 
Vi fick aldrig nån offert från Perssons Rör... de verkade inte orka utan tyckte jag skulle ringa Habo/Mullsjö istället. Har ett par kollegor som har mindre bra erfarenheter av Perssons, men har ingen egen praktisk erfarenhet.
 
IVT-center Habo/Mullsjö är övertaget av Perssons Rör.
Har fått offert från dem, som whotk skriver lyhörda och trevliga. Har med haft kontakt med Hans.

De har offererat en Greenline 9kw med 180m borra. 124 100:- inkl. allt.
Vad har ni andra fått beala?
 
Vi installerar en Greenline HE-c7 med 150 meter hål för 119500, typ. Då tar dom bort gamla pannan, gräver, sköter all el, alla genomföringar genom väggar plus installerar en fläktkonvektor som jag köper själv av tredje part.

Jag mailade Hans på Perssons rör på torsdagkvällen, han ringde upp fredag morgon. Vi träffades måndagen eller tisdagen efter helgen, helt klockrent.
 
Låter ungefär som vad vi fick pynta.
 
Härligt när det är rättvist, eller hur? :)

När ska ni borra?
 
Misstänker att fråga är ställd till whork eftersom vi redan borrat, men det kan ju ha blivit ett missförstånd så jag svarar ändå :D

Vi borrade och fick allt installerat i april 2010. Närmar oss 1-årsjubileum med andra ord.
 
Oj, där missade jag nåt :)
 
Gnosjörör valde jag. Vet inte om de installarerar uppe i jönköping men du kan ju få jämför priser.
IVT C9 HT+ (inte HE gjorde ca 7000kr), 190 meter, 300l knäpptank, och allting annat förutom el och gräva 4 meter till huset. Tror det hamnade på 103 000 efter rot.
 
Valet föll för IVT Greenline HE-C9, 180m hål, och med frikyla.
Ser verkligen fram emot detta å slippa den där j@#la pelletsen :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.