Ett ställe hemma här där det är vägförening ordnade dom med bulor som var riktigt höga.
Efter ett tag klagade blåljusen, så bulorna skulle fräsas ner 4cm eller nåt sånt, blev missuppfattning så det blev 4cm kvar 😄 mao nästan inget så nu ligger det sånna plastbulor istället
 
  • Haha
  • Gilla
Urbota och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
nino nino skrev:
Ett ställe hemma här där det är vägförening ordnade dom med bulor som var riktigt höga.
Efter ett tag klagade blåljusen, så bulorna skulle fräsas ner 4cm eller nåt sånt, blev missuppfattning så det blev 4cm kvar 😄 mao nästan inget så nu ligger det sånna plastbulor istället
Samfällighetsföreningens charm!
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Samfällighetsföreningens charm!
De flesta blev nöjda, ja kanske inte dom i föreningen men alla andra som använder vägen
 
Claes Sörmland
nino nino skrev:
De flesta blev nöjda, ja kanske inte dom i föreningen men alla andra som använder vägen
Det är väl ofta så där att farthinder vanligen bara har enstaka förespråkare, de som bor vid vägen men det finns många opponenter. Och inte sällan så vill de enstaka närboende kanske ha ned hastigheten till 10-15 km/h medan det är begränsat till 50 km/h i området, kanske med en rekommendationsskylt på max 30 km/h. Same, same överallt.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag kan tänka mig att skaffa en asfaltsfräs till den där jävla vägbulan därhemma, hatar den!!!!!!!!!!! Var är GAAAHHHH!!!!tråden när man behöver den?

/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Var är GAAAHHHH!!!!tråden när man behöver den?
Här! 😂
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Som det ser ut på vägarna verkar det som att nästa bil blir ett terrängfordon för att man ska kunna ta sig fram. Förr fanns en strävan efter att vägarna skulle göras släta och fina. Nu är det tvärt om. För att inte tala om alla rondeller som sliter hårt på höger framdäck. ;)
 
Ett råd till TS i all välmening. Om du vill få bort bulorna så ska du fokusera på något annat än ryggproblem för en anhörig. Oavsett hur klen ryggen är, så kommer du ingen som helst vart med det argumentet. Som redan nämnts så är det inte rimligt att ge sig ut i trafiken alls om man inte själv kan krypköra över ett gupp. Och för att vara tydlig - försök inte övertyga mig om ryggen och eventuella jobbigheter. Jag bara säger att du behöver släppa det argumentet om du vill bli tagen på allvar och verkligen få något att hända.
 
  • Gilla
DE73 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.