Eller när vi nu ändå är inne på 1970-tal
Eller
Mvh Findus
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
findus42 findus42 skrev:
Vadfan. Det är lördagkväll. Då vill båtsittande ensamma män (coronakarantän igen... nu graserar pesten på snickeriet vilket tvingar mig, som är frisk, att sitta själv) i övre medelåldern lyssna på kontemplativ lugn musik innan de går i säng ca 2100.
[media]Lite medeltida hedersvåld maskerat med ljuv musik. Låten handlar om Musgrave som hänger vid kyrkan och raggar på de fina damerna som går till mässan. Han får napp, men kvinnan har tjänare som skvallrar och de vaknar med den äkta mannen stående vid sängen. Därifrån är det utförsbacke. Håll tillgodo.
Mvh Findus
Det där var lite folkmusikinspirerat, så då kom jag på en av de artister jag lyssnat på en hel del, Norska Kari Rueslåtten och här får ni sången Trollferd. Jag har bara lyssnat på hennes material från tiden just före millenniumskiftet, insåg nu när jag letade på youtube att hon naturligtvis har skapat en hel del sedan dess. Kanske dags att kolla upp ... :)

 
Mazen Mazen skrev:
Just det, ta en nypa röksalt mot en dito fling.. men vi släpper matlagning och konc oss på musik..
Denna går numera varm i bilen..
[länk]
[bild]
La Grange ligger på min topp 10 all over.
Tryckte ur bakrutan på en bil med denna låt, 2st 15" HiH PA basar i hatthyllan.
 
  • Haha
  • Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Börjar sakna några musiker jag känt.
Lågbudgetvideo från det Torsåkersbaserade gänget Barnyard Fury.
Brukar du besöka bluegrassfestivalen?
 
@useless
Den i Gränna. Har mer släkt där. Min bror är aktiv Bluegrassmusiker och är alltid på båda festivalerna. Ofta som organisatör. Han har spelat i band med killarna i båda klippen. Det är en hyfsat liten krets som hållit på länge i Sverige. Så har du själv spelat så har vi säkert gemensamma bekanta.
Mvh Findus
 
Nej jag hade knappt hört talas om bluegrass förr än jag flyttade till Torsåker med sin världsberömda festival.
Inte min musik direkt, men är det bra drag så är det kul att lyssna på live.
 
Det mesta är kul live, förutom organiserat oväsen (inprovisions jazz)
 
God Jul!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
 

Mvh Findus
 
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.