Det verkar sitta ihop och kostar enligt katalogen 16 390 kr....sen tillkommer blandare 2025 kr st om man väljer dom på bilden, mattkrom! Det är ju eklaminat, äkta ek så därför kostar det nog lite mer...

Enligt Svedbergs har de blivit extremt populära....
 
Är det eklaminat så är det inte äkta ek. Jag har försökt hitta mer info på Svedbergs, men hittar inte listan på vilka material fronterna är i. Någon annan som sitter med broschyren i handen?

/ama
 
Jag har broschyren i handen men ringde och frågade, enligt  Svedbergs är det ÄKTA ek...men som sitter på som ett laminat. Jmf t ex Kährs golv, det är 15 mm ÄKTA ek och resten furu....slipbart.

Svedbergs har spånskiva +0,6 mm äkta ekfanér.

Det är inget plastlaminat med andra ord men äkta trä limmat på en stomme.
 

Vi valde Indigo blandaren till vårat handfat. Den är lite annorlunda och snygg tycker vi. Man öppnar den tvärtom vilket är lite kul....dock inte om man inte vet om det och drar på för fullt.....

:)

//anna

 
Det här är ju rätt snyggt och dyrt :p

beovision7-intro.jpg
 
Här är snygga möbler från GAD:

img_roma_big.jpg
img_havdhem_big.jpg
img_ardre_avstallning.jpg

Fastnade för dem när jag bodde på Gotland....brukar använda kalksten, ull och ek på sina produkter. Inte det billigaste det heller men ursnyggt!
 
Här är snygga braskaminer....(från Spartherm)

aura_01.jpg

piu_edelstahl.jpg
 
Calle Anka,
säljs dessa braskaminer i Sverige ??? ???
 
kyticka skrev:
Calle Anka,
säljs dessa braskaminer i Sverige ???  ???
Yes box!
www.natureline.se är generalagent. Finns i Norrköping.
Kolla www.spartherm.com på andra coola kaminer.
 
Vad hände med den här tråden då? Ingen som har fler bilder att posta?
 
Jag tror inte det är poppis så väldigt länge med Nalle Puh, max till 3åringar, och man kan ju inte tapetsera om ett barnrum varje år, ett år dinosaurier, sen vulkaner, riddare, sjörövare, superhjältar, osv. / Pernilla
 
Får man komma med en bild (knyckt från tidningen Konstvärlden & Disajn nr 4/2005 där jag nog formellt skulle lagt in fotografens namn också ... ) av en exteriör interiör?
322_1123193808_ExteriorSinterior.jpg
 
Ser lite japanskt ut. Påminner om min brors hus som bygger om sin trädgård med just grus, stenar och lärkträd. Frågan är om de lyfte stenen på plats.....av mossan att döma verkar den legat där sen inlandsisen...väger ju några ton!
 
Svenske Michael Malmborg på Lyx designar extremt coola möbler, dock i en högre prisklass.

http://www.lyx.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.