Jag har gjort det i hela min undervåning, tar en vecka med målning och spackling. Fast man får ju tömma rummen och täcka allt.
 
Haft skruvat in 2 skruvar där det släppte mest, spacklat lite.. Väntar på tork ska föröka slipa till det bra.

Ja kanske värt det framöver ändå, slipper man dessa ojämna tak å skarvar.

Blev det bra Stefan på undervåningen?
 
snåla inte med skruv du ska försöka föredela tyngden så mycket som möjligt med tanke på att materialet är mjukt
 
tompax
T Tahir A skrev:
Haft skruvat in 2 skruvar där det släppte mest, spacklat lite.. Väntar på tork ska föröka slipa till det bra.

Ja kanske värt det framöver ändå, slipper man dessa ojämna tak å skarvar.

Blev det bra Stefan på undervåningen?
Provat min metod? Kanske fungerar utmärkt i ditt fall.
 
Tog Jonas råd med skruvarna, fungerade bra. Är i underfund med att den typen av tak aldrig blir rakt men en klar förbättring mot förut, spacklat och slipat. Ser bra tillsvidare..

Tompax ska ska jag vara helt ärlig förstod jag inte riktigt din beskrivningen hehe , det är mer på mig än att du inte beskrev det bra
 
tompax
T Tahir A skrev:
Tog Jonas råd med skruvarna, fungerade bra. Är i underfund med att den typen av tak aldrig blir rakt men en klar förbättring mot förut, spacklat och slipat. Ser bra tillsvidare..

Tompax ska ska jag vara helt ärlig förstod jag inte riktigt din beskrivningen hehe , det är mer på mig än att du inte beskrev det bra
Ok. En väldigt förenklad beskrivning är att du fäster upp skivorna mitt i skarvarna, alltså mitt på linjen mellan skivorna, antingen med smala spik eller helst klammer.

På detta vis kan du jätteenkelt foga de i skarven och få dem att se perfekta ut. Du slipper hålla på och spackla direkt på skivorna, vilket kan ge fult resultat. :)

Men bra att du fick löst det på annat sätt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.