Mikael_L
BigGitt skrev:
När räknar du med att bli inflyttningsklar?
Ja det blir nog vilket år som helst nu ... :cool:
 
Har en liten fråga, brukar man aldrig isolera rör-i-rör när man gjuter in dessa?
Jag är på gång och ska gjuta in lite rör-i-rör inom kort (till både tappvatten och värme), och tänkte försöka isolera dessa med pu-skum och/eller cellplast.

Det blir bara några cm runt om rören men jag tänkte att det hjälper lite att få fram värmen till elementen istället för att värma upp det oisolerade golvet.

Gjorde ett första försök att "limma" lite slangar med byggskum och en enkel "gjutform" av lite krossade klinkersplattor, hålen mellan pu-skummet är där klinkersplattorna satt, dessa hål ska fyllas igen innan jag gjuter in slangarna.

IMG_0462.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Daniel78 skrev:
Har en liten fråga, brukar man aldrig isolera rör-i-rör när man gjuter in dessa?
Jag är på gång och ska gjuta in lite rör-i-rör inom kort (till både tappvatten och värme), och tänkte försöka isolera dessa med pu-skum och/eller cellplast.

Det blir bara några cm runt om rören men jag tänkte att det hjälper lite att få fram värmen till elementen istället för att värma upp det oisolerade golvet.
Ja i vårt fall är det ju en ickefråga, med isolerad platta och golvvärme så blir ju matar-rören bara lite extra golvvärme.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.