tommib
Ingen, jag hade anslutit fast.

Det är betydligt mer sannolikt att TS har ett fullkopplat perilex eller ett utan nolla än att det är ett uselt hempul där man dragit fram 3x4 kvmm och kört två faser och skyddsjord. Jag gissar att det rör sig om en gammal diazedcentral och att det finns en tredje propp till spisen (alt att någon har tjyvat den av någon anledning).

Det är dock meningslöst att spekulera, bilder kommer visa hur det ligger till.
 
Det här är inte värre än tre faser utan nolla i mina ögon.
 
Här kommer bilder. Gammal central sedan typ 1970-talet där 2 faser (5) går till spis.
Spisuttag med inkopplad , tror det heter dubbelmantlad 1 faskabel ( svart blå grön)där svart och blå är i dom 2 nedersta
Inkopplad gammal spis där blå troligen blivit brun i den fasta kontakten.
 
  • Äldre säkringsskåp med kopparledare och ansluten treledarkabel med svart, blå och grön färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal elcentral med säkringar från 1970-talet och serviceprotokoll på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal vit spisuttag inkopplad med en dubbelmantlad kabel, färgerna svart, blå och grön synliga mot en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och bild i central
 
  • Ett öppnat elcentral med flera säkringar och kablar synliga på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Jag vill inte vara bärare av dåliga nyheter för att använda ett engelskt uttryck, men den centralen har gjort sitt. Rostig och sönderkorroderad. Stor risk för kontaktproblem som kan vara direkt farliga. Du bör se över hela anläggningen. Kopplingsarbetet ser inte heller professionellt ut.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Jo så är det. Är i en sommarstuga som är ouppvärmd på vintern och då blir det så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.