Elände, skruvdragaren har gett upp, eller accarna eller laddaren.. :( Å mina "backuper" har semester...

Lite slitigt att skruva alla skenor för kanalplasten för hand...

Fortsättning följer..

//Jante
 
Pardörren, vad har du för storlek på den? Är det SP-snickerier? Och inte minst intressant - kôstar det nôtt ;)

Fint blir det också! Hur stora snöräcken behövs det och räcker det verkligen när du har såpass kraftig taklutning?

Kjell G
 
Hejsan, jorå SP snickerier är det och måttet är 12*21 tre-glas kassetter, köpte den i våras på "för säsongs rabbat" har för mig att priset va 11 lök ändå :S

Snöras skyddet sitter bara på den flacka delen av taket, ligger inte gärna kvar så mycket snö på den branta delen tack och lov.

Och tack, vi inbillar oss också att det kommer att bli bra :D..

Tacket var på plats igår 21:52, idag ska avslutningsliterna på vid vägg och yttre änden på kanal plasten.

Sen blir det inglasning, kul kul d^_^b

//Jante
 
Tack för svar, fick just Skånska byggvarors "reabroschyr" och där fanns en intressant pardörr med, inte SP förstås men kanske kan va nåt ändå.

Då är jag med på snöraset! Men hoppas vi slipper det i vinter :(

Härligt när det går framåt, säsongen kommer nog att kännas extra lång i år för er :)

Kjell G
 
4 av 12 fasta glas partier på plats, fortsätter med resten nu typ ;)

//Jante
 
12 av 12 :D
 
d^_^b

Bra jobbat, bara bilderna kvar då :)

Kjell G
 
En liten bild, inser oxå att jag kanske ska skynda mig montera skjutpartiet, men måste göra trappen först eftersom nedre skenan går ut lite över trappen... :S

Men njuter har vi tid med ändå, regn igår och underbart att sitta och mysa under tak d^_^b

Jante
 
  • CIMG0896.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
d^_^b Ser riktigt gött ut. Verkar vara rejäla grejer, vinterträdgård?

Kjell G
 
Det är gött, men nix, bara enkelglas från Wilab...

//Jante
 
Trappen klar och 3 av 4 skenor för skjut dörrarna sitter där de ska, får se om jag kan avsluta det jobbet ikväll.

Nu inkräktar jobbet tyvärr på fritiden igen ;)

//Jante
 
Dörrar på, dax att börja titta på gavelspetsar över fönster partierna...

Bilder kommer snart.

//Jante
 
Så blev det med trapp och skjutdörrar på plats :D

//Jante
 
  • CIMG0922.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Edisa86.d
  • Laddar…
Ett lyft! Grattis till ett snyggt jobb d^_^b

Kjell G
 
Hann med att spika igen ena gavel spetsen igår kväll, samma stuk som resten av huset, falurött.
Tycker själv det blev riktigt snyggt d^_^b

Återkommer med bilder när det är målat och klart.

//Jante
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.